Tuesday, February 17, 2009

Takde Motif

Yeahh..ni dia Kak Zila, Abg Sham & Mak

Di kala ini, org sibok kuar melangkah utk mencarik sesuap nasik kat food court tp aku xdek mood nk makan sbb nye aku xlapar. ni gegara aku melantak 2bungkus comei nasik lomak yg dibeli dr en.zul pagi td..hahahaa...aku xtau nak wat pe..meh lah aku merapu kat sini kan..lantak kowang nak bace ke idak..ade aku kesah? ade? ade?

erm malam semalam setelah sekian lame nye...Kak Zila aku call..actually dia call, tp henpon aku cam base lah mati dr pagi..aku xsedo kan..hik22 sbb dia call Maxis aku..ha lupe lah tu nk call Celcom aku kan..babap nanti...& tetibe aku nk tido kene on hendpon tu sbb situ lah alarm aku kan..kang xbgn lak pg esok..xg keje aku lak nnt! bukak phone jek..dpt sms dr maxis..kate ade miscall..mak aihhh smpai 7kali ok!, so, mcm urgent..aku call le balik..hehehe ruper2 nyer baser lah dia rindu kat adik dia ni lah kn...aku lah salah jugak..sbb dah lame xanto berita..asik terlupe jek..kunun2 CNY aritu nak suprised kan dia..tp xjadik kn....disebabkan kengantokan aku tu..xdapat nk dibendung so, aku cancel nak menjejak kan kaki dirumah dia...

lame jugak borak mlm tadi..smpai terlupe aku nk tido & new updates pasal dia...byk lah nnt aku list kn kalo rajin...Mak pon dah rindu kat aku..smpai kan setiap kali dpt kad kawen dr Melaka..kompem dok ingat aku yg kawen..hahaha lawak sungguh lah mak tu kan..ade ke patut..kalo aku nk kawen kompem lah dia antara yg terawal tau..xyah tunggu kad..kompem aku dah excited nk citer kat dia nye...oppss ni bukan lah mak aku kat alai tu yg lahir kan aku kan..hehehe ni mak yg xpayah besor kan aku & xyah nk beranak kan aku pon..tp dpt jugak gelaran mak..sbb nye dia mak kak zila aku..& family dia pon mcm family aku lah..dah mak dia dok canang mase kenduri kak zila dulu aku ni anak dia...nak ingat balik citer tu..lawak sungguh sbb ade jugak jiran tetangga dia termanggu2 dok nak mengingat..hahaha yolah nk mengira anak mak yg sememangnye ramai perempuan kn yg ala2 usia cam aku kn....kebetulan adelah jugak ala2 rupe anak dia..even kulit aku xberapa nk putih kn...so, kompius lah semua org..hehehe,...

xpe lah kan mak jodoh anak mak ni lom sampai..so, doa kan ajolah yea...tulah kalo mak ade anak lelaki ramai kn sonang..ni seketui ajo..hik22

malam tadi tu pon kak zila kate setelah bape kali lupe nak call aku...nak dtg melaka 2..asik xsempat jek nk singgah alai katenyer..so, malam td mak nye lah yg mengingatkan..hehehe so, lepas ni kene masuk dlm schedule aku lah utk melawat ke MUAR [mcm lah jauh sgt kn]..wawawawa...aku malas sbb dulu kak zila sumtime kat umah mak dia..& sumtime kat umah mak mentua dia..2 yg leceh tu..but now, dia kate dia dah full time dok kat umah mak dia sbb kakak ipar dia dah menetap kat umah mak mentua dia...
Gambar yg paling belakang ala-ala arab muke nye tu bukan adik beradik yea..dia kawan budak sebelah aku tu..hehehe oppss ade lg 2 org anak mak xde dlm gamba yeaaa [tah mane tah time nih depa larik]

Nota ditengah-tengah: erm kalo rase nak pilih calon ke..sila lah,..mak aku ni ramai anak perempuan ok..yg dah kawen baru 2 jek..ade 5org lagi..hahahaa

borak-borak smlm..hehehe Qimie nak dapat adik June nnt..congratez lah kakak ku yea..hope diz time dpt baby girl lak...Yang pasti dia kate Qimie makin lasak..asik membuli mama dia jek & aku masih xdapek nk terime kenyataan abg sham skrg adelah cikgu..hik22 pehtu yg lagi lawak wat part time jadik nelayan..gile lah sejak bile dia minat nk ke laut ni tah le..heehehehe ape2 ajelah janji kowang bahagia smpai ke akhir hayat~~~~

Nota Kaki: gamba ni mase 2006 time kak zila kawen...gamba qimie aku xdpt carik lah plak..huhuhu:P

No comments:

Good Bye 2018

**pic from google