Friday, January 8, 2010

Cuak

Lenggang Mak Limah
lemah gemalai
padahal...dah xbertenaga nak melangkah
lemah longlai gitew
haih*
sungguh pemalas kan saya?
nak melangkah pulang...
oppsss nak mendaki bukit kerinchi tu dr stesen LRT ke umah saya tu yang saya malas...
tp apekan daya..
saya tiada pilihan laen..selain melangkah longlai

Semalam mcm baser....kene melangkah longlai dr stesen PUtra Universiti tu ke rumah... dr jauh kelihatan kereta Savvy hitam park kat tepi jln..aiyooooo dah ade org pakai Savvy kaler itam jugak kat sini ke? sejak bile???

hehehe kene usha ni...kang ade plak aku tersilap kete kan...dr belakang nmpk cam kete aku jek [lah dah same kaler kan namenye]...

& aku teros melangkah..makin lame makin hampir...aik..sejak bile ade khemas gedabak depan dewan tu? nk kene alih kete lah ni gamaknye....kompem ade majlis kat situ...

& kaki aku teros melangkah....& tetibe aku terpaku betul2 kat belakang Savvy Hitam tu... Aiyoooo kete aku lah..sbb no plate dia SAMA ok! adushhh...aku teros terkejong kejap kat situ..dok pikirkan..semalam ke pagi td..ade TAK aku ALIHKAN KERETA tu?

garu-garu kepala yg xgatal sambil merenung ke langit ... owh awan cerah...meaning cuaca baik...leh basuh baju malam ni [ade kene mengena ke?] aku teros pikir...Adoiyaiiii...mmg aku xdek alih kete ni..Apsal kete ni dah beralih oiiiiii?????

CUAK1,...CUAK2...CUAK3...CUak100...CUAK1000....CUAK seCUAKNYE saya ketika itu....tp aku xwat ape..sbb perut lapar & bau laksa dalam pelestik ni..sangat menggoda...kene balik umah dulu ni mentekedarah dulu.....hahahaha

sampai kat lif...ade notis suh jgn parking depan dewan tu sbb nk pasang khemah..kol 10.00am...wei,,aku g keje pagi td..mane ade Memo tu..huh~

Bengang! ok!...saya bengang!

Sampai uma....smyg asar....makan laksa...kenyang...sudah....tgk TV [sempat tu..hhahahaa] baru lah turun bawah tok try test laling kesayangan aku....cek kiri..cek kanan./.cek depan..cek belakang..semua ok.....start enjin...kasik panas..dah 3hari kan aku start enjin..hahaha pemalas kan? seb bek boleh...& try gerak depan sket..undur sket..ok lulus...xleh nk kuar sbb parking limited smlm kan..hahaha kang aku gerak..kompem org len dah amik parking tu kan...hehehehe..ok boleh naik ke atas semula tok sambung tgk TV!

ok..positip...maybe..depa angkut kete aku pakai tow track or pakai lori DBKL..hahaha xpon depa berjemaah angkat reramai...keh keh keh...almaklumlah..beratnye ringan kan..xpon..arrghhhhh malas pikir lah....SBB saya CUAK smpai arini..hehehehee TAK LENA tau tido smlm dok pikir MACAM MANE DEPA ALIHKAN KETE AKU?.....buatnye...aku xjengah kete..& kete dah xdek..aiyooooo...meraung lah saya nak balik raya nnt! [hahaha ade kene mengena ke?]

No comments:

Good Bye 2018

**pic from google