Wednesday, June 30, 2010

Hijrah

Ini bukan kempen MLM....diingatkan sekali lagi..ini bukan kempem MLM!

Hijrah itu pengorbanan,
Hijrah itu perjuangan,
Hijrah itu persaudaraan,
Hijrah membentuk perpaduan

************************************************
owh ini bukan lah awal muharram kan..xsemestinya, kita akan dengar lirik ni tym awal muharram jek...dalam kehidupan kita seharian pon kene selalu berhijrah..berhijrah pd kebaikan. semoga ape yg dipilih utk perjalanan hidup, harapnya yg terbaik.

Hijrah tu mmg pengorbanan kerana kita terpaksa mengorbankan sesuatu utk mendapatkan sesuatu. tidak ade benda yg kekal dalam dunia ini. dan kita perlu membuat pilihan bukan mengaut kesemuanya pd satu-satu masa.

Perjuangan yg tak akan berhenti selagi kita masih dilandasan yang kita sendiri pilih & masih lg dalam lingkungan keinginan kita. Bila mendapat sesuatu kita akan target sesuatu yg baru..makanya perjuangan tak kan berhenti setakat tu..sebab tu dikatakan Hijrah itu perjuangan

kerana berhijrah jugalah ikatan persaudaraan akan makin kukuh. makin jauh kita makin menghargai antara satu sama lain. selain itu, kerana berhijrah kita dpt memperluaskan & menambah saudara2 baru di keliling kita.

dan akhirnya membentuk perpaduan.

oklah itu sahaja ulasan dr aku.

kalo dulu mmg aku yang memilih & berkeinginan utk berhijrah. tapi kali ini, aku terpaksa & aku mengikutnya lalu aku rase ini lah yg terbaik.

Nota kaki: adakah dewmandew akan berhijrah ke alam lain? aiyooo abg long perlu rase tergugat!

2 comments:

Dewman said...

hi, tumpang lalu.. jom join score A, ni bukan MLM. Sila hubungi AbgLong Kenanga.. hikhikhik! aku berhijrah ke mana tah? mencari pakwe bermata biru..

cyanamoose said...

all the best babe..

ingat ko nyanyi lagu nasyid td.. ahaks..

dewman..ke alam manakah kamu?

Good Bye 2018

**pic from google