Sunday, September 26, 2010

Sementara teringat dan belum basi

Kawan: Hello, jadi ke nak beli tiket ni?
Aku: owh jadik lah...
Kawan: kompem ek nak beli tiket ni? aku nak buat sekarang ni.
Aku: ha belilah, nanti bgtau lah harga dia bila dah convert ke RM...nnt aku tranfer ke account ko.
Kawan: ko tengah buat ape?
Aku: aku tengah tido.
Kawan: ok gut nite
Aku: ok tata

beberapa hari yang lepas, maybe penat sangat. sementara nak tunggu citer drama kol 10pm, aku pon lepak dalam bilik sambil baca buku. sungguh lah. ape nye penyakit mengantuk tu menyerang ketika itu, aku xsedar pon aku tertidur...sampai lah kawan aku call..dan perbualan seperti di atas...hehehe

keesokkannya, aku bgn, aku tgh phone celcom aku ade misscall...owh..cek maxis xdek plak...petang nya baru lah aku berkesempatan call membe aku yg memiscall aku...sebab boring menunggu orang di parking lot mc d, ampang. ni cerita lain..nnt ye...

aku: weh ko call aku malam tadi ek?
kawan: ha ah
aku: pasai pa?
kawan: lah kan semalam ko dah jawab....
aku: erk? ye ke...aku xsedar pon...
kawan: lah padan lah bila aku tny ko..ko kate ko tengah tido..rupenye memang ko tgh tido..xsedar ape lah ni,..
aku: yolah...aku xingat langsung ok
kawan: tiket tu aku dah beli dah...ko jugak yang kate...ok, beli jek..[dan kawan aku pon ulang lah [perbualan kami seperti di atas]..

serius malu ok....hak hak hak...kalo dulu memang aku jenis xkan sedar lah...dan beberapa hari sebelom tu..aku termarah lah sorang kawan aku yang call aku kol 5.45am...dia ni memang sawan...asal boleh jek...bila dia rase nak tanya..dia main belasah jek call dan dan tu..kalo lah aku dah kawen..memang masalah lah kn

ok...aku termarah dia dengan ayat begini

fren: helo, nk tny sikit
aku: ha...tny ape?
fren: weekend ni kau balik kampung ek?
aku: yolah, [dengan nada marah] ko call nak tanya tu jek ke?
fren: yupp..ko marah ke?
aku: ha ah memang aku tengah marah ni....sebab kan aku dah bgtau semalam, dua hari lepas dan hari2 yang lepas..yg weekend ni aku balik..lg satu..aku tenagh tido lah bongok...ko ye pon nak call tunggu lah kol satu pagi esok!
fren: sori..sori..xtau lah plak ko marah...


sengal kan? kawan aku tu? kalo call cakap...weh rumah aku masuk orang? xpon..weh aku nye kereta stuck kat bla bla...xpe lah jugak..sbb sound urgent kan..ni...bende yg hari2 aku dah ckp..sbb hari2 dia tny!

dan lagi satu insiden raya per-1

kazen: mak, sape khairunnisa ni ek? ni byk plak medal nama khairunnisa ni,
mak sedara: owh tu, kak yun lah tu
kazen: ish, takkan lah nama kak yun tu khairunnisa kot. lain lah mak
mak sedara eh, tu anak buah mak. mak tahu lah nama dia..yang ko ni, dah berapa tahun hidup, nama kak yun pon kau tak tahu...[sambil tu..mak sedare aku pon panggil aku..suh bawak IC]

aku yg blurr..blurr ni pon ikut jek lah...

rupa-rupa nya...itu dia....nak tunjuk kat anak dia..memang sengal punye kazen kan...nama aku pon ko tak tahu...hampeh...

kazen: tipu lah nama kak yun khairunnisa.....
aku: ko ada masalah ke? nak kene sedas ke? dah dalam ic tu kate nama aku..nama aku lah..yg ank persoalkan tu apehal
kazen: tak lah..dalam kelas *m* budak nama khairunnisa ni alim jek....
aku: *(^*&*&THBNMB nak kate aku xalim lah tu....
kazen: xdek lah....cuma nampak ayu jek....sopan..
aku: xcukup sopan ke sepupu ko ni di mata kau?
kazen: terus terdiam...

sengal kan...nak kate nama tu xsesuwai ngan aku..memang nak kene pelangkung lah kan...kompem angpau ko tetibe kurang selai duit..sbb kene tarik! rasakan...muahahahahaa

nota kaki: bahaya ni, bila mana aku dah reti nak angkat phone call time tido..masalah masalah...

No comments:

Good Bye 2018

**pic from google