Sunday, August 29, 2010

Strudel

Kisah dah basi tapi masih nk update jugak sebab aku baru jek transfer gambar dr phone & camera. Kisah sebelom gambar aku nampak kurus tu,aku dan geng sewel berbuka puasa kat Strudel Wangsa Walk. yolah majority kat ampang, maka yang minority ni ikut kan aja..ngeh22

kan ketua geng sewel ade, ni kire meraikan dia lah ni..cewahhh perasan sudah...mmg dah plan kebetulan dia wat keje gile mai semenanjung utk berbuka ngan kengkawan dia kat kedah/perlis..aku lupe plak..ngeh33

sebelom kisah makan...paling lawak masa makan berbuka tu....adalah kisah orang melatah cakap cina...wa respek oooo baru setaun lebih bertapa kat miri nu....sikalang sudah leti melatah speking kantonis ooo...ngeh33
muka malu selepas terlepas adegan melatah..ngeh33....owh sebab dia leh termelatah ketika nk makan kuih sedap strawberi ni [lihat gambar bawah]
kebetulan ade pasangan cina lalu belakang dia & tetiber bercakap..tu yang di termelatah..huhuu serius kami ketawa sampai meleleh air mata,,,

sebelom kejadian..ade berlaku satu kesah "section closed" di mana toksah lah cerita wat menyampah jek ... di bulan puasa ni, kene kurangkan sampah sarap..lebihkan amalan jek kan..hehehe
muka orang gembira dapat makan akhirnya
kat bawah plak gambar dia...heheeh sorilah aku xikut turutan.,main belasah jek..

fouhhhh lega dapat minum air sirap laici....
[dah bace doa lom mr.wafi?]
"erm ayam ke bergedil? oklah rase dia" kata mrs.wafi
"yeay, dah boleh makan tanpa perlu sorok2" kata amoi yai
"telor masin ni betul-betul sedap" kata kak daaa
owh xmuat meja...atas kerusi pon boleh letak...ngeh33
tgk tangan wa dah tau..ni kak da nye hasil tangkapan
mungkin ni wafi punya..sbb nasik macam byk jek kan
ni mesti gonjes punya tangkapan..sebab nasik musti lebey konsep dia kan
ikan kembung vbakar..tp kalo dia buat pais ikan kembung lagi layan kot
owh kurma tu aku rase mcm sunsweet nye kurma jek
aku rase ni hasil tangkapan mira
ni amik sebagai syarat nk rase jek kot..kekeke
owh soup pon layan jugak..xnak kalah kan
ni mesti pinggan adik/sara sebab mcm xdek lauk ni..biasa dia nye selera lah kn..huhuhu:P
owh yang last sekali barulah hasil tangkapan aku malam tu..serius mencekik kedarah namanya kan

ok ni gambar tuan empunya makanan yg banyak tu....muka sememeh ala2 masih mamai sebab tertido dalam kereta..mcm lah jauh jek perjalanannya..serius memang mamai+tah ape2 sehinggakan aku jatuh terlentang kat tempat wuduk kat wangsa walk tu masa nk semayang asar....nak kate sakit..tym tu xrase sakit..sbb kaber malu lah kan..kekeke tp keesokkannya..sengal dowh pinggang ngan belakang aku kan...huhuhu padan muka aku sekupang:P [dah lame kot xjatuh style tu..dulu kat laundry sekolah selalu lah sbb pakai selipar licin gara2 xdek selipar lain]

asalnya kami booked kat great eastern tp byk sgt dugaan kejap tukar sane kejap sini balik..kejap patah balik sane..last2 sini lah tempat nya..buffet ni rm20 saja sekepala...rase lauk dia ok & sedap lah jugak cuma lauk pauk xbyk pilihan kot..hehehhee mcm lah nk melantak semua kan... tapi boleh lah di cuba....kalo dpt makan kat tupai2 mcm best sbb xpenah cuba lagi kan...ahaks..

Nota kaki: vendor ajak berbuka, satu undangan pon xpergi lg..sebab malas dah kot..membe ajak..aku ok lg..hehehe

2 comments:

semut-terbersin said...

wah hebatnye kakda siap melatah cakap cine..akakakaka...
lama tak jumpe kakda

Yun said...

tu lah kan..HEbat!
owh lupe lak dulu ko kan berborak sakan ngan kak da...hehehe xdek ape yg berubah..dia masih mcm dulu..sengal!

Good Bye 2018

**pic from google