Saturday, April 23, 2011

Bank Rakyat Bank Pilihan Anda ehh Semua






Akhirnya, Isnin lepas sebelum berengkat ke Jitra aku sempat lah terjah ke Bank Rakyat untuk membuka akaun dan seterusnya membeli saham bank rakyat sebanyak RM500, dah ni lah amount yang ditetapkan. mungkin nak adil pada semua orang untuk memiliki saham bank rakyat yg memang antara yang tertop kan. yolah kalo dividen dia leh dpt 15% per year kan. dan aku sempat jugak isi borang tambahan, pada sesiapa yang belom berkesempatan, sila lah terjah mana-mana bank rakyat terdekat ye. peluang bukan selalu datang.


Nota tambahan: Siapakah orang tu wahai Cik CK? kejam betul lah orang itu kan sebab bagi info yang salah. Saham ni terbuka pada semua, siapa dah ada ke tak pernah ada ke, semua boleh. bagi yang dah ada boleh tambah max RM500 jek. bagi yang belum ada tapi dah ada acc bank rakyat, boleh lah beli saham ni dengan harga max RM500. bagi yang belum ada acc dengan bank rakyat, kenalah bukak acc, bukak acc di charge RM15 jek. lepas tu boleh beli saham max RM500 juga. dan bagi yang baru beli dan dah lama beli, nak tambah lebih dari RM500 makanya, kena isi borang apply untuk tambahan, ini kira nasib, kalau saham masih ada dan anda bertuah, maka pihak bank akan call anda & anda dpt lah tambah lagi seperti yang anda request tu. sekiranya pihak bank xcall, maknanya tak bertuah lah kan. keputusan untuk tambahan tu bermula Mei 2011 ni. untuk setakat ni pihak bank limitkan RM500 untuk sorang kerana nak adil supaya semua orang boleh merasai saham bank rakyat ni. cepat CK serang bank rakyat sebelom terlambat.

2 comments:

ck said...

uitt yun! dierang kata nie terbuka pd sesape yg dh ado saham je.so bleh la tambah dgn isi burang nu...pd sesapa yg tak pernah ade saham,harap maap katenye,tak bleh!mana satu betui tatau!
cherrr citer sket

ck said...

wwooooo...NOTA TAMBAHAN khas menjawab soklan aku..kembs idung aku ko! :p wohopp! bleh amek upenye!cis! pocik2 kat cinie la ritu kata tok tambahan jek!wwaaaaaa....

Good Bye 2018

**pic from google