Wednesday, September 10, 2008

Lagi-lagi Sup

Aku rase budak 10L mmg xleh mkn berlauk sup tym pose ni sbb kompem ade tragedi disebaliknya..nk kate ngarut 2, tapi inilah reality nyer...erm setakat ni baru 9hari kite selamat berpuasa kan...[hari ni masok yg ke-10 lah kn..tp lom ke penghujungnya..hehehee] dah terjadik tok kali ke-2 tragedi sup ni.. kalo sebelom ini "Sup Periuk" kali ni lak... kisah nyer bertajukkan "Sup Terbang Melayang" hahaha sound lyk grrrrr...but it's true k..how's the Sup terbang smpai leh melayang ek? hahahahaa aku xdelah saksi utama...cume aku ade di tempat kejadian... saksi utama kes kali ni adalah si Nik & Ejot..saksi utama ni merangkap pelaksana adegan ni lah kn..hehehe mcm pelakon lagak ngeri nk wat aksi jek gaya nye..hehehe...tragedi ni xdelah ape sgt cume aku saje jek kasik tajuk ni PANASsssss! Alkisah nya bermula begini, semalam kunun2 mau makan masak lomak cili padi udang tapi..cheff di dapor utk masakan xde kat umah..& aku ngan nik nak lah buat sndrik..tp cheff di dapor kate..wat esoknye sbb dia ade [alah aku tau, dia nk makan skali 2..] hehehe sbb mlm smlm dia ade majlis berbuka bersama kekasih hati [mcm majlis formal jek..huhuhu :P] so, nik decide tok wat sup ayam lak + aku propose wat samabal goreng..wahh layannnnnnn [sbb aku mmg teringin sambal goreng 2...tok masak lemak nnt wat sambal belacan ajolah]..semasa majlis ketuk-ketuk senduk & periuk [mcm rancangan ketuk-ketuk sheila rusley lak]..tiada aksi berbahaya berlaku..tetapi kejadian ini berlaku ketika waktu berbuka hampir tibe..kire time nk hidang lah kn...si *** ni tah camne pegang periuk 2 smpai terlepas melayang dr pergangannya..aku rase dia dah kekurangan tenaga lah...seb baek dpt diselamatkan lg..sebab yg tumpahnye hanya lah sedikit...tp sayang lah jugak carrot+kentang yg berterabur..seb baek ayam-ayam sekali maintan di tempat masing-masing cume seketul ayam jek yg degil, sbb melompat keluar..ni kess nak larik darik jadik mangsa bahaman umat di 10L lah 2....kekekeke

pape pon seb baek selamat lah jugak kandungan sup 2...kalo x ade yg berbuke dlm kesedihan sbb kene makan nasik ngan sambal goreng ajo~~~~ tapi best sgt smlm sbb dapat makan puding jagung yg ejot buat..hahahaahaa dah lame mengidam tp tok aku buat sndrik mmg aku malas tahap DEWA... event puding 2 lom betul2 keras..kami dah selamat balun 1 bekas...hehehe xpe lepas ni leh request ejot buat lagis~~~~~
Alamatnye puding ejot yg sebelom ini bakal terkubur resepinya..sbb dah selalu makan kn..kali ni dpt rase yg baru & terkini, so, yg lame dilupakan [ala-ala abis madu sepah dibuang..tp mcm konsep ni xsesuai sbb nmpk mcm kami ni kejam la plak...hehehehe tp puding lame 2 sedap jek..mmg sedap cume agak leceh nk kuah bagai kn...teringat lak puding caramel..perghhhh~~~2la tym pose ni sume nmpk sedap & menarik] Ok lah kawan-kawan Selamat Berpuasa & selamat berbuka petang nnt! heheheee

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...