Thursday, March 5, 2009

Meh Test Mende Alah ni

Aku godek-godek kat google terjumpe menatang ni..nk wat t-shirt senang lah kan...tp meh sesame cube...

Antara hasil yg aku cube buat lah....erm tu lah aku ni..color same plak..sbb aku rase ni plg cantek kot color dia..hehehe :P...

ape lagi..layan lah...

Gud News!!!

Citer ni berlaku semalam, tp arini baru ade mood mo di con ceng kan dlm blog aku ni. Perkhabaran gumbira ni disampaikan oleh si NIK...erm, ape yg pasti Junior ke-2 10L telah selamat menjadi warga dunia ini pada Isnin yg lepas..name lom lagi diselidik & plg best Ida & Zul dapat baby gurl....Tahniah tok ida & zul

"Korg…ida dh selamat bsalin ari isnin lepas kt hukm…alhamdulillah ida n zul dpt bby gal J
Klu nk g tgk ida calling2 la..leh kte g rmai2 ehehhe"



ni gamba kenangan ibu mengandung mase wedding si Zehan. to Ida & Zul..congratez again & be a good mommy&daddy...semoga anak ko yg comel itu menjadik anak yg solehah...jgn lupe..suh Muiz tackle anak ko..hehehe :)

plan nye..kalo jadik malam ni kami nak serang uma ida ni reramai..before dia balik ke kampung utk berpantang...

*update - 3.29pm
ok dah dpt tau, name anak Ida&Zul iaitu Nur Aisya Safiyya - sungguh lah sweet name nye...erm maknenye plak..aku xtau..hehhehee..kene tny mommy & daddy dia lah kn..

Maybank nye story plak

Citer ni mmg dah lame, & aku mmg dah tau sbb ade di antara membe2 aku yg penah dpt email sebegini. So, bile dah dpt ni aku pon terasa nak share ngan org len yg xpenah dpt..supaya berhati2 lah..dr mane dia dpt email ni..aku xsure...kn dr register mane2 kan..tp seingat aku ngan Maybank..aku mmg xregister pakai email yg ini....erm bkn setakat Maybank...CiMB pon aku penah kene..pdhal aku bkn ade pon account ngan cimb tu...hehehhee

Email dia lebih kurang ape yg aku print screen kan kat atas....jahat sungguh lah org-org ni kan...nak menipooo jek keje dia...event dah kuar kat paper pasal isu ni..mereka masih berani membuat kerja begini...

[Bace Di sini]
or leh jek bace teros ape yg aku copy & paste kan ni

Berita Harian : Maybank dedah cubaan sindiket tipu pelanggan

Maybank dedah cubaan sindiket tipu pelanggan

Sumber : Berita Harian 8 Julai 2008
Salinan Arkib dari : CyberSecurity.org.my

Penceroboh minta pengguna beri kata nama, kata kunci

KUALA LUMPUR: Malayan Banking Bhd (Maybank) mengingatkan pelanggannya supaya berhati-hati dengan sebarang e-mel mencurigakan yang meminta mereka melayari URL tertentu dan meminta memasukkan maklumat penting seperti kata nama dan kata kunci.

Ini susulan penyebaran satu lagi e-mel sedemikian yang meminta pelanggan Maybank memberikan maklumat penting menerusi program mengemaskini maklumat pemalsuan akaun bank.

E-mel yang disebar semalam itu meminta pengguna memasukkan kata nama dan kata kunci akaun perbankan dalam talian Maybank, Maybank2u.com atas alasan mengemas kini maklumat pelanggan bagi Julai.

Ia meminta pelanggan masuk ke dalam URL https://www.maybank2u.com.my/services/onlineprotection?verification sebelum memasukkan maklumat yang dikehendaki.

Seorang jurucakap Maybank mengesahkan e-mel itu cubaan pihak tidak bertanggungjawab untuk menceroboh maklumat penting pelanggannya.

Beliau berkata, pelanggan Maybank perlu berhati-hati dengan e-mel mencurigakan sedemikian yang biasanya disebarkan atas tujuan mengemaskini maklumat pelanggan.

"Kami menegaskan bahawa bank tidak akan menghantar sebarang e-mel atau khidmat pesanan ringkas (SMS) yang meminta pelanggan memberikan maklumat perbankan peribadi," katanya.

Jurucakap itu menasihatkan pelanggan supaya tidak melayari URL yang terkandung dalam e-mel berkenaan, sebaliknya menaip www.maybank2u.com jika mahu mengakses laman web perbankan dalam talian Maybank.

"Maybank sudah menghubungi pihak berkuasa berkaitan untuk mengambil tindakan ke atas laman web tidak bertanggungjawab itu," katanya.

Pada masa sama, katanya, bank akan terus menghantar notis peringatan dalam laman webnya mengenai pemalsuan itu dan pelanggan dinasihatkan supaya membacanya.

Beliau berkata, pelanggan yang sudah memberikan kata nama dan kata kunci ke dalam laman web palsu, perlu menukarnya dengan segera di www.maybank2u.com.

Katanya, mereka juga perlu melaporkan cubaan menceroboh maklumat itu kepada Pusat Khidmat Pelanggan Kumpulan Maybank di 1-300-88-6688

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...