Skip to main content

Posts

Showing posts from May 20, 2009

Kunci Kemurahan Rezeki

LepAk-lepak carik artikel...Terjumpalah Artikel nih..cam menarik..meh lah share sesame yeaaa

even artikel ni simple jek...sbb tajuk pon baser jek... semua org tahu [sambil nyanyi lagu Semua Orang Tahu - REM]

layan jek lah citer nih..even dah tahu..tapi dpt lah mengingatkan kembali kepada aku yg dah terlupe atau sengaja melupakan akan hakikat nih kan...
-----------------------------------------------------------------
Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “Berilah (belanjalah) dan jangan kamu selalu menutupi kepunyaanmu, kerana dengan itu nanti Allah akan menutupi rezekimu.”
Riwayat Bukhari & Muslim

Pengajaran yang kita dapat ambil daripada hadis ini ialah Allah yang mewujudkan sifat semulajadi dalam diri manusia iaitu sifat belas kasihan yang menggerakkan seseorang itu untuk bersedekah. Firman Allah S.W.T yang maksudnya “Bandingan (perbelanjaan/derma) orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, ialah yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai: tiap-tiap tangkai itu pula men…

Mari Tonton

sangat lah suka berborak ini budak...letih lah nak melayan kalo dah besor nnt...sbb over peramah ni aku rase...

Aisya: auntie..auntie...ummi kite ni malas nak bawak kite jalan tau...jom lah auntoe bawak kite g jalan2...boring tau...bile cuti jek dok kat umah ngan ummi...abah g library...very lah da boring ok!

auntie: alah..siannye aisya.... meh jom ikot auntie balik kerinchi...mesti aisya xboring..sbb ade ramai tukang ngarut kat umah tu..:)

Aisya: boleh lah auntie...dari dok umah ni...asik tgk dinding..tgk ummi..dinding..ummi...ummi dinding..:P
dah nak masuk 3 bulan baru berkesempatan TGK si kenit nims...

xbanyak ragam budak nih..maybe ikot style ummi & abah dia yg jenis xkesah jugak

Hai saya Aisya Safiyya
Ikut Ummi...dia panggil saya Safiyya..kalo ikot abah dia lebih selesa panggil Aisya jek

Mase ni kan..saya nak minom tapi ummi buat xreti jek..sabo ajelah ek ngan ummi nih!

owh..saya xsabar nak balik Kelantan nih..nak ke kenduri auntie Mira...[seb baek buat tym cuti sekolah senang sket ab…