Skip to main content

Posts

Showing posts from March 17, 2012

Aku pun sanggup

Kisah mengarut semalam dlm paper yg mane kerajaan indonesia kununnya dah melatih rakyatnya utk jd maid yg professional. Cehhhh mcm ade diploma je rupenye.

Serius dr kerajaan m'sia setuju,baik di suruh penganggur yg melambak kt malaysia ni yg apply kn.aku pon sanggup weh. Jadi isteri dan suri rumah sepenuh masa pon lom tentu dpt elaun macam tu kn.

Koman2 sebulan leh dpt gaji bersih...kemas 700, jaga anak 700, masak 700, basuh baju 700, jaga org tua 700...dah 3.5k dkm genggaman kn.aku bg khidmat extra lg..jd cikgu tuisyen and tolong ajar mengaji for free...amacam.3.5k dari amik maid indon tu kn...giller kn...aku rase maid ni keje xdelah teruk mane teruk sket bab kena jaga budak2 tu je.coz nk kena pantau..bkn nye kena mSak mcm mkn kendurikn...msk tgh cuma utk diri dia dan anak2. Mlm majikan dah uruskan.kemas rumah pon xdelah hari2 kn.basuh baju pon aku tak rase hari2 kena basuh.membazir air dan sabun..accept penghuni rumah tu ramai. Basuh baju pon pkai mesin auto..bkn kena menyental …