Skip to main content

Posts

Showing posts from September 3, 2009

edisi layan kan aje

antara2 lagu dlm playlist aku ketika ini..layan...youtube xleh bukak ye!
-----------------------------------------------

Masih basah kenangan indah
Zaman cemerlang era gemilang
Ketika Rasul ada di sisi
Para sahabat mentadbir bumi

Zaman nubuwwah era khulafa'
Islam laksana api yang menyala
Menerangi teman dan juga sahabat
Bahang panasnya membakar lawan

Di celah itulah
Kami mengatur langkah
Membina sebuah thoifah

Di sini bara
Tak pernah padam
Digenggam kukuh
Sebuah azam

Ayuhlah para mujahid
Ayuhlah para mujahidah
Kita tinggalkan zaman fitnah
Agar tertegak kalimatullah
Agar terbangun.....
Dunia Baru Islam

---------------------------------------------

[Mawi]
Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup

Andai waktu itu tiba
Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud

[KRU]
Jika direnung kembali
Dari kehidupan
Pelbagai halangan kutempuh penuh cabaran
Tiada satupun ku hadapi dengan senang dan
Tiada satupun ku hadapi dengan tenang

Tapi ku bersyukur
Di saat …

N3 Beku

Kenapa ianya beku?..kerana...kerana tiada ape utk di jamu mate :P

ok-ok...ekceli nk cerita pasai

AKU BERJAYA MENJEJAK KAN KAKI KAT JLN TAR PTG SMLM :)
satu kejayaan lah tu kan...
tapi ade cerita di sebaliknya :(

ok..lepas abis keje...smlm kene naik bas+tren sbb Murni ade hal..blk awal..so, xdpt lah tumpang dia...owh lupe..sejak puasa ni..kebetulan Hubby si Murni dah pindah opis kat Bangsar South which is sekangkang kera dr umah i kan...makanya..dia bermurah ati lah menumpang kan I ni kan..pape pon..Mama Adam..Thanx a lot...ok..ok blk pd cerita asal...dalam bas..cam baser aku berkroohhhh kroohh [lg-lg bulan pose kan..lg lah letih kan] seb bek tersedar B4 bas masuk kat stesen Asia Jaya..kalo idak..menanggung kemaluan [ayat xsesuwai plak] Malu lah..if kene kejot lagik kan..kekekeke [tp ni lumrah ok..ramai jek yg kene kejut...aku pon selalu jek kejut org..ayat cover line..hehehe] So, dah alang2 naek tren...teros jek lah kan..baru kol 5lbh....makanya b4 6pm aku dah terpacak kat Masjid Jamek..mu…