Thursday, September 3, 2009

edisi layan kan aje

antara2 lagu dlm playlist aku ketika ini..layan...youtube xleh bukak ye!
-----------------------------------------------

Masih basah kenangan indah
Zaman cemerlang era gemilang
Ketika Rasul ada di sisi
Para sahabat mentadbir bumi

Zaman nubuwwah era khulafa'
Islam laksana api yang menyala
Menerangi teman dan juga sahabat
Bahang panasnya membakar lawan

Di celah itulah
Kami mengatur langkah
Membina sebuah thoifah

Di sini bara
Tak pernah padam
Digenggam kukuh
Sebuah azam

Ayuhlah para mujahid
Ayuhlah para mujahidah
Kita tinggalkan zaman fitnah
Agar tertegak kalimatullah
Agar terbangun.....
Dunia Baru Islam

---------------------------------------------

[Mawi]
Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup

Andai waktu itu tiba
Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud

[KRU]
Jika direnung kembali
Dari kehidupan
Pelbagai halangan kutempuh penuh cabaran
Tiada satupun ku hadapi dengan senang dan
Tiada satupun ku hadapi dengan tenang

Tapi ku bersyukur
Di saat ku murung
Ku musikkan dalam kedua telapak tangan
Semangat yang dah luntur
Harapan yang dah terkubur
Diberi arah tukku teruskan

[Mawi]
Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup

Andai waktu itu tiba
Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud……

Hanya mampu sujud…..

[KRU]
Pernah kulihat mereka
Yang hilang segalanya
Insan yang tersayang
Atau harta benda
Pancaroba bencana juga malapetaka
Adalah sebahagian ujian dunia

Di sebalik kesusahan
Tidak letih mengerti erti kesenangan
Harusku akur dengan apa yang telah dikurnia
Barangkali esok semua berubah

Janganlah kita melupakanNya
Ketika langit cerah bersinar
Janganlah kita melupakanNya
Ketika langit mendung tak bercahaya

[Mawi]
Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup

[KRU & Mawi]
Andai waktu itu tiba
Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud……

Hanya mampu sujud…..
----------------------------------------------

Kesenangan mendatang tak akan selamanya,
begitula selepas susah ada kesenangan,
seperti selepas malam datangnya siang,
oleh itu waktu senang jangan lupa daratan..

Gunakan kesempatan untuk kebaikan,
sebelum segalanya terlepas dari gegaman,
kelak menyesal nanti tak berkesudahan,
apa gunanya sesalan hanya menekan jiwa..

Jangan difikir derita akan berpanjangan,
kelak akan membawa putus asa pada tuhan,
ingatlah biasanya kabus tak berpanjangan
setelah kabus berlalu pasti cerah kembali..

Ujian adalah tarbiah dari Allah,
apakah kita akan sama ataupun sebaliknya,
kesenangan yg datang selepas kesusahan,
semuanya adalah nikmat dari Tuhan..

N3 Beku

Kenapa ianya beku?..kerana...kerana tiada ape utk di jamu mate :P

ok-ok...ekceli nk cerita pasai

AKU BERJAYA MENJEJAK KAN KAKI KAT JLN TAR PTG SMLM :)
satu kejayaan lah tu kan...
tapi ade cerita di sebaliknya :(

ok..lepas abis keje...smlm kene naik bas+tren sbb Murni ade hal..blk awal..so, xdpt lah tumpang dia...owh lupe..sejak puasa ni..kebetulan Hubby si Murni dah pindah opis kat Bangsar South which is sekangkang kera dr umah i kan...makanya..dia bermurah ati lah menumpang kan I ni kan..pape pon..Mama Adam..Thanx a lot...ok..ok blk pd cerita asal...dalam bas..cam baser aku berkroohhhh kroohh [lg-lg bulan pose kan..lg lah letih kan] seb bek tersedar B4 bas masuk kat stesen Asia Jaya..kalo idak..menanggung kemaluan [ayat xsesuwai plak] Malu lah..if kene kejot lagik kan..kekekeke [tp ni lumrah ok..ramai jek yg kene kejut...aku pon selalu jek kejut org..ayat cover line..hehehe] So, dah alang2 naek tren...teros jek lah kan..baru kol 5lbh....makanya b4 6pm aku dah terpacak kat Masjid Jamek..mule2 ronda2 cuci mate..pdhal...dah niat nk straight to da point kan...kekeke baser lah perempuan..napsu byk sangat! makanya..dah lalu depan mende2 yg merambangkan mate..WAJIB lah singgah kan..belek sane belek sini..aku bkn nk beli pon..aku sedar...poket I dah BOCOR...makanya..I sedar diri :P. ok...last2 eh...sampai jugak Semua House..itulah tujuan utama...lame jugak bertapa dlm tu...kekeke nk dekat kol 7pm baru aku belah..sbb dah kene halau dek Tuan kedai..sbb nye mereka tutup awal di bln Mulia ni...erm seb bek..aku dah rembat ape yg ptt...& keluar dr semua house...aku nye otak dah set..kene g Mydin..nk rembat scarf or anak tudung [nk buat stok..kekeke ala2 pakai buang jek bunyiknye,,hehehe] tapikan,.tarikan kedai2 kat tepi2 jln tu lagi menarik..lagi merambangkan mata..apabila kedai tudung pujaan pon ade..oppss mmg murah [alah murah beberapa hengget jek pon] tp seb bek napsu dapat di kontrol..I hanya melihat2 & pegang2 sajok ok...xbeli pon..sbb sedar diri...skalik dah kol 7.15pm baru kelam kabut nak masuk Mydin..hahaha bende pertama yg di carik adelah..air yeee kengkawan....TAK KAN nak berbuka dengan korek lombong bijih timah lak kot! haik* sungguh kurang sopan di khalayak ramai kan... dah capai air..naek atas...sambar 2 packet scarf...kekeke dpt lah 12 helai..teros nk blah..tp ade plak part laen yg menarik perhatian...layan kan sekejap..seb bek xde yg comei...teros g bayar & kuar Mydin lepak kat Masjid..hahaha mendarat jek kaki kat anak tangga masjid tu..Azan pon berkumandang..makanya..smlm i berbuka dengan setin air milo di tangga Masjid..kekeke xpe seb bek ramai yg senasib..layan kan ajo....dah setel ape yg ptt..blah dr masjid...& teros nk balik..sekalik..haih* tren wat hal yee...punye lah ramai umat terkandas..cett!!! i pon kuar blk & carik air lagik..dah lah lapar..semua kedai makan kat situ full house..org lom setel2 makan lg....seb bek xlame...dlm kol 8pm jugak lah tren kembali beroperasi..cett..kekdahnye..kol 8.30pm jugak I sampai umah...

kepuasan ati thp normal..sbb ape yg diniatkan dah setel...sori xdek gamba...sbb xsempat snap pdhal xteringat pon nk snap ape2 gamba..kekekeke leka dok belek barang2 yg xmungkin menjadi habuan raya :P

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...