Skip to main content

Posts

Showing posts from January 8, 2010

Tag by Jijon

Semput aku nk siapkan TAG dr Jijon utk kesah seabad ni, si sunplawer, HSM ngan kemboja dah selamat jawab kan, aku jek malas nk karang..peneng jugak nk mengingat balik detik2....dah lah xdek diari nk refer kan...[kene get ready utk 10 taun mendatang plak...siap tulis dlm belog kejadian2 penting..nnt xpayah nk jawab soalan cepumas macam ni kan]

try nk wat karangan..tp tu lah..bahasa aku...xkire bahasa malaysia ke bahasa omputih malahan pak arab aku...mmg hancusss ye...sumtime..laen nk dikatekan..lain plak susunan ayatnye..kekdahnye..wat point mcm ni pon udah le

2000
Matrikulasi, tempat SKEMA mengalahkan zaman dok asrama kat SHARODZ denu....kat matrik aku kenal si Deen, Ayu, Shah, Farah, Zai, uda, Ayu2, Emi1, Emi2, Zana [rindu kat korang lah!], Kene Gossip ngan mamat Skinhead, tp dok jeling2 manja kat mamat Suke ponteng Class...hehehe sbb otak dia smart! JELES..xpi kelas..tp excellent!Aku yg rajin p kelas...perah otak cam nak mati..stay up lagik....tetap cukup2 makan jek markah tym TEST!UiT…

PM lancar Klinik 1Malaysia

Sila klik SINI utk berita penuh
KLINIK 1Malaysia dilancar oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Kampung Kerinchi, Kuala Lumpur dan serentak dengan itu juga sebanyak 44 buah lagi klinik serupa memulakan operasinya.Kehadiran klinik itu yang bertepatan dengan gagasan 1Malaysia iaitu ‘Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan’, tentunya menggembirakan rakyat jelata kerana kedudukannya yang dekat dengan kediaman mereka, selain dapat menjimatkan kos mendapatkan rawatan kesihatan.
Nota kaki: aku dah tau musabab kereta aku dialih...opppssss silap..kenapa khemah tu didirikan depan dewan UMNO tu...aku dah tau...tu yg kete aku kene alih dek Jin...jin ape? [lu pikir lah sendiri]

Cuak

Lenggang Mak Limah
lemah gemalai
padahal...dah xbertenaga nak melangkah
lemah longlai gitew
haih*
sungguh pemalas kan saya?
nak melangkah pulang...
oppsss nak mendaki bukit kerinchi tu dr stesen LRT ke umah saya tu yang saya malas...
tp apekan daya..
saya tiada pilihan laen..selain melangkah longlai

Semalam mcm baser....kene melangkah longlai dr stesen PUtra Universiti tu ke rumah... dr jauh kelihatan kereta Savvy hitam park kat tepi jln..aiyooooo dah ade org pakai Savvy kaler itam jugak kat sini ke? sejak bile???

hehehe kene usha ni...kang ade plak aku tersilap kete kan...dr belakang nmpk cam kete aku jek [lah dah same kaler kan namenye]...

& aku teros melangkah..makin lame makin hampir...aik..sejak bile ade khemas gedabak depan dewan tu? nk kene alih kete lah ni gamaknye....kompem ade majlis kat situ...

& kaki aku teros melangkah....& tetibe aku terpaku betul2 kat belakang Savvy Hitam tu... Aiyoooo kete aku lah..sbb no plate dia SAMA ok! adushhh...aku teros terkejong kejap kat situ..…