Skip to main content

Posts

Showing posts from January 9, 2011

Turn dia pulak

Merah ade"Ong" katanya. tapi memang ramai wat tema merah kebelakangan ni kan? Tidak ketinggalan sepupu aku ni. walaupun dia muda dua tahun dari aku. tapi jodoh dia dah sampai. kalau si shahrul tu sepupu sebelah mak aku, ni sebelah bapak aku pula. berpusu-pusu plak kazen-kazen aku ni nak menamatkan zaman bujang.
Satu keluarga yang merahnya makngah..ahaks...tapi dalam family aku, bapak dia jatuh anak ke-3, maka aku gelarkan dia Pokde. muahahahaa dan dia anak yg sulung dalam adik beradik..kira pembuka majlis lah ni. tak lama lagi adik dia duduk paling kiri pula punya turn sebabnya, dia dah pun bertunang masa lepas majlis nikah abg dia jumaat lepas. tak lame lagi lah tu gamaknya.


oklah, zawawi & isteri, selamat menepuh alam rumahtangga dan semoga berkekalan di dunia & akhirat ikatan kalian.. all the best..& jangan lupa mai umah paklong & maklong bawak ahli keluarga baru tu.. kasik kenal2 sikit ngan orang kampung alai yek.

makcik ni paksa...segan-segan pengantin d…

Pesanan..

[Aku baru jek snap kotak kasut tu..muahahaa] takde kerja lah ka, sambil layan AJL yg dah separuh jalan.

Cerita macam-macam

Semalam dapat call, mengatakan makcik aku terseliuh lalu tulang buku lali dia retak. dan kena simen lah kakinya semalam. dan rentetan kisah itu, makanya, makcik aku sekeluarga tak jadi pulang ke kampung melaka sempena meraikan sepupu [anak buah makcik aku ler] kahwin pada hari ahadnya. cerita ini menjadi kena mengena pada aku secara langsung apabila ia melibatkan mak sedara aku dan menjadi lebih kacau sebab plan asal, aku akan balik melaka mengikut ayah aku yang datang ke shah alam pada siang tadi, bermaksud hari sabtulah kan kerana adanya kenduri kahwin sedara mara di shah alam. Aku malas jek nak pergi ke majlis di shah alam pada asalnya. dan berbalik pada cerita aku akan ikut ayah aku pulang ke melaka bermaksud aku tidak akan memandu laling aku pulanglah kan? dan aku akan balik semula ke KL dengan menumpang makcik aku. dek kerana cerita makcik aku di simen dan dia tak dapat pulang ke kampung, makanya, aku terpaksalah ubah kepada plan B di mana balik dengan kerta ajela kan. Dan pabil…