Skip to main content

Posts

Showing posts from March 3, 2009

Ini lah Pilihan Anda

Oleh sebab xdek org nak pilih bunge yg ade kat Entry smlm, maka aku pon wat lah entry utk pilihan ati para GGO's sekalian...aku ni kire berhati mulia lah jugak kan...Inilah hasil dr pemilihan hati sndr yeaaaaa [jgn gatai nk tukor plak kan]

#1 - Kenanga[Miss Gee]

#2 - Matahariku[Mrs Moose]

#3 - Tulip Kantan [Miss Ayunio]

Sebab kene tukar..Puan pengerusi xmeluluskan permohon..cam ngok ngek..dia kate tulip bkn bunge Malaysia...ha amik ko...bunge kantan aku plh yg mane lg best sbb boleh di makan...SEDAPNYE Laksa...nyum..nyum..makin kembang lah aku kan..heheh

#4 - Harum Sundal Malam[Mrs Soljar]

#5 - Taik Ayam [Miss Yumi Ajinomoto]

#6 - Kemboja[Miss Dewi]
Nota Kaki: Kelihatan hanya miss yumi shj yg tetap ngan pilihan ati..hehehehe :P

Zul Huzaimi & Family

Ok aku ni gigih sbb nak kasik membe-membe aku sekalian kenal kat artis ni..sbb bile aku citer..sume blurr xleh nk imagine macam mane muke si Zul Huzaimi ni...punye lah dia berlakon baguih kan..kalo watak jahat lah kn..kalo dia berlakin jadik baek..aku jadik pelik lak tengok..heheheh tp ape2 pon dia pelakon berbakat...

ekceli, aku bukan lah nak bercerita pasal kehebatan dia berlakon mau pon kekurangan pelakon ni..aku hanya mo gossip pasal family dia...anak dia ensem..heheh itu aja..dok cerita kat membe2 aku..semua dok blur..xleh nak imagine sape kah yg diperkatakan..aku lak bkn nye hengat kn dia berlakon citer ape...huhuhu :P seb baek kak ayu kenal dia...maka, xdelah aku syiok sndr sgt kn...mase balik klang umah makcik aku pon...mengalami mslh same...makcik ngan pakcik aku xdpt nak gambarkan..camnolah rupe pelakon tu..hehehe..mslh betol aku ni kan..mslh nk memahamkan org...kire aki nye skill bercerita mmg FAILED ok! xpe nnt aku g amik kursus communication skill..2la tym belajar dulu xmo…

SEBUTIR NASI MENANGIS

Semasa kita menikmati makanan yang direzekikan Allah, pernahkah kita meluangkan sedikit masa dari umur kita untuk memikirkan hakikat sebenar nilai walaupun sebutir nasi? Mengapa sebutir nasi yang terbuang menangis? Mana tahu sebutir kecil nasi yang terjatuh dari piring kita itulah rezeki kita yang paling membawa keberkatan.Terfikirkah oleh kita sebelum sebutir nasi itu ada di hadapan kita, terlalu ramai manusia dan seluruh jentera kerajaan Allah yang terdiri daripada malaikat dan makhluk-makhlukNya yang lain telah bekerja keras menghasilkannya. Seandainya kita sedar, pasti kita tidak akan sampai hati untuk mensia-siakannya.

Petani-petani di negara Thailand misalnya telah menyemai jutaan benih-benih padi di sawah mereka - benih padi ciptaan Tuhan yang sudahpun wujud ribuan tahun tanpa pernah mengalami kepupusan [extinction].Setiap hari mereka menyirami dan membajanya. Malaikat-malaikat di bawah perintah Allah menjaga tanaman padi itu, walau hakikatnya tanaman itu tumbuh membesar di a…