Skip to main content

Posts

Showing posts from March 19, 2010

Sabah Bah [Hari Kelima]

Oleh sebab ini adalah hari terakhir, & tiada apa2 planning, makanya, pg tu kami kuar lambat sikit. sbb nak ke pasar filipin jek pon kan....

& dimulakan dengan breakfast dekat pasar besar KK [sebelah pasar filipin jek nih]. & semua makanan same jek setiap kedai...boring betul!
belasah jek ape yg ade kan..janji perut wa xmelagukan lagu hip hop..kang aku plak yg terhegeh2 ngan tarian inang plak...

dah setel makan, kami serang pasar filipin. mmg masih awal even dah 8.30am kan....org kedai kat pasar filipin baru nk basuh kedai mereka & lap2 cermin..huh..awal sgt rupernye kami....


& sesi memborong di pasar filipin tamat di tempat ikan masin .. hehehe sakan mereka ni borong..aku cume beli beberapa ketui fridge magnet, seketui keychain, seekor ikan terubuk masin & 2 bungkus kuih cincin..hehehe kedekut kan aku...ahaks....

oklah, kalo korang nk beli mutiara/gelang manik yg murah beli lah kat pasar malam or pasar yg dibuka pd waktu malam di tepi pantai..harga nye lebih murah &…

Sabah Bah [ Hari Keempat]

Seperti yg dirancang, hari keempat ni mmg akan ke pulau. Owh sebelom tu, utk entry hari ke-3, asal nye, kami plan utk ke Beaufort dengan menaiki keretapi dari Tanjung Aru, tetapi dek kerana keretapi masih belom beroperasi, tu yg menyimpang ke tambunan jadiknye..hehehe

ok berbalik pada cerita asal utk hari ke-4, pukul 7am, kami dah gerak ke Jeti. Seb bek aku dha brekpes minom air kotak Milo ngan roti 2 buku. hehehe yg lain2 terpakse brekpes kat Jeti yg mane kos dia amat cekik darah..nasib lah mereka kan..hehehe aku suh brekpes dulu kat mane2 kedai semua wat donno..almaklomlah semua xsabar nk sampai pulau tu aku rase..hehehe
odw nk ke Jeti, sepanjang jalan gaya tu ade Pasar Minggu. tapi dpt tgk jek lah..xsempat singgah...dah lah barang2 nya lagi murah dr tempat2 lain.serius lah, kalo korang pg ke sabah, singgah lah pasar minggu ni utk membeli belah..berbaloi2 sbb t-shirt kat sini mmg murah ok....Kat Pasar Filipin pon xdpt harga mcm kat Pasar Ahd tu.

oklah, sampai di jeti, servey2 harga tic…

Sabah Bah [Hari Ketiga]

Dari Rose Cabin, Kundasang kami gerak ke Tambunan utk melawat beberapa tempat di sana. Dalam pukul 7am, perjalanan kami yg lebih mencabar dari kedua-dua hari yg lepas. Serius jalan dia sangat lah....xtau nk kate mcm mane lg dah...alhamdulillah..kami selamat pegi & balik.

Sampai di Tambunan dalam pukul 9.00am, kami ke TVRC dahulu utk melihat ikan2 yg kebuluran..hehehe yuran dikenakan sebanyak RM2 utk org dewasa & Rm1.50 utk sebungkus makanan ikan...
tgk lah..ikan-ikan yg berebut nak makan...haih* kesian mereka ni..dah berapa hari xmakan kan...

oleh sebab kitaorg dah isi perut ngan air milo & roti sebelom bertolak...maka, xdeklah rase lapar kan..tetapi, kitaorg singgah jugak makan kat kedai makan yg terletak di Town Tambunan. Pekan dia sempoi jek..ala2 pekan koboi jek...tp cuaca kat sini mmg sangat panas!

Thanx to Aaron yg belanje weoll makan meggi goreng..hehehehe....
Setelah makan minom ala kadar [ala kadar ok! hehehe] kitaorg meneruskan perjalanan utk ke pusat Rafflesia yg ter…