Skip to main content

Posts

Showing posts from July 14, 2009

Mari Menabung

Pejam celik - pejam celik...huhu raya akan muncul kembali xberapa lagi..if dipanjangkan umo..maka kita bakal bertemu lagi dengan perayaan utk tahun 1430H... OMG! suppose not talk bout Raya dulu kan..kene PIKIR mcm ni...WOW, puasa dah nak sampai..but I xleh nk TIPO diri sndr ok! when raya nye alarm dah mula berbunyik kasik amaran per-1, & sebelom alarm reminder yg ke-2 muncul maka saya udah mule cuak....diz week i've to korek all my tabung tok renew roadtax + insurans for my Laling...owh owh laling ku..u owez make me fonen ok!.... xleh lah acc aku tu berisi RM byk2 sket...pantang ade...asik kene keluar jek..fouuhhh...

makanya, aku pon baru tersedor sbb aku dah short budget tok raya plak..kang ade menganga xdek budget lg tok beraya... akceli..raya bkn lah utk pembaziran but..normally, kite akan tukor baju baru kasut baru & ape2 yg abru on Raya..btol x? nak tukor di waktu2 baser adelah suatu perkara yg agak sukar utk di laksanakan..makanya..sekurang2 nya raya ade..maka dpt lah…