Wednesday, July 28, 2010

Sendiri CARI susah

Isnin lepas, aku dah buat satu kesilapan atas kelalaian sendiri. Makanya, bila sendiri buat salah, sendiri lah kena rela menganggungnya kan.

Kesalahan itu tidaklah besar mana, cuma ianya memang lebih besar dari kuman & ianya mungkin akan menjadi sesalan sekiranya ape yang dibayangkan menjadi kenyataan.

Aku mengaku aku ni bukan lah jenis yang terlampau teliti & tidak pula tergolong dalam golongan yg tidak teliti langsung kan. Cuma aku ni selalu masok golongan orang yang terlalai or terlepas pandang.

Ahad malam, problem aku tidak dapat tac yg direquest dr maybank2u...dah lah mengantok & penat, system tu plak buat hal. End up aku give up & terus tidur kepenatan.

dan paginya, aku terlambat bangun, xdek lah lewat mane..cuma jam dah nak ke pukul 7am..cuak aku sekejap. paham-paham lah kan..cuak sebab dah terlewat nak subuh & terlewat nak pergi kerja...kekeeke..sampai opis, nasib baik lom lewat lagi :) terus menyelesaikan kes tertangguh malam tadi..terpaksa menaip balik from the beginning utk booking ticket flight tu, & di situ lah aku buat kesilapan, sbb terkocoh-kocoh dek kerana kelaparan & nak cepat siap.

Kesilapan aku adalah, aku tersilap masukkan nama salah seorang peserta, adoiyai! sengal sungguh aku..macam lah aku boleh terlupa nama kawan sendirikan....hai hai hai....maybe aku tengah mengelamun mengingatkan Mimi Spana kot..tu yang leh tergabung kan nama Si nik dengan Mimi spana..serius lawan....& nasib baik IC number dia betul...

jenuh lah aku call airsia...dah lah talian berbayar ye..RM1.95/min...mahal uols, rabak lah bill aku..menunggu sket punye lame kan...yg layan macam hampeh...suh aku fax kan jek IC number nnt dia proses. Aku tanya nak Att: kat siapa, dia kate xperlu, pelik ak..cuma letak booking number jek..aku pon fax kan lah setelah mendpt kan photocopy ic si nik tu. sampai lah selasa petang, aku tgk xberupdate jugak, aku call semendang kene TUNGGU. aku xmo lah bill aku melambung2..aku nekad ke KL Sentral utk selesaikan ape yang patut.

Makanya lepas kerje semalam, aku ke KL sentral, masa amik number, aku dpt angka giliran 1678 & mase tu baru no. 1436 [serius aku ingat ok], aku siap pergi sembahyang asar, baru gerak 1 no.haih..perut aku dah berkeriuk-keriuk bunyik nih..aku pon pergilah mencekik kedarah dulu..adelah dalam 45min aku makan..sampai balik..huh baru 20lebih gerak..dah nak giveup pon ye jugakk..tp malas nak datang lg punye pasal, tunggu jek lah,

lepas tu ade lah sorang mamat ni dah xlarat nak menunggu telah offer number dia kat aku, aku pon amik jek lah kan...no dia 1498, huh....mase tu baru kol 6.30pm, makanya aku terus berdiri menunggu dengan sabar. huh...lepas 45min baru sampai no tu..akhirnya, xsampai 3min masalah tukar name tu setel..& tiada bayaran di kenakan sbb no ic nye betul..kekekekekee

MAKANYA, setel masalah betulkan ejaan nama. dan jangan ulangi kesilapan begini pada masa akan datang,

kalau ada masalah ngan tiket Airasia sila lah call

600 85 9999 (Premium Customer Service Line)
Operating Hours: 7am - 7pm
Available from Malaysian telco – Telekom, Celcom, Maxis & DiGi
Charge: RM 1.95 per minute

diingatkan RM1.95/minut yeee kengkawan. kalo tak sila ke kaunter yang berhampiran, Setau aku kaunter dia yang mudah di KL Sentral, LCCT, Subang aiport & Berjaya groups building..maybe dekat times square.

Nota kaki: sangat mudah membeli tiket flight dengan maybank2u...huhuhu

Good Bye 2018

**pic from google