Skip to main content

Posts

Showing posts from June, 2014

sotong celop tepung pok nong di mengabang talipok batu rakit terengganu

ceritanya bermula, plan yang jarang dirancang, hehehe. kebetulan ada kenduri kahwin opismate aku, dan bila cek jadual, aku tak perlu nak kerja sabtu & ahad, makanya ambil kesempatan join mereka yang nak ke Terengganu untuk memeriahkan majlis officemate kami.

Tahniah kepada pengantin. cerita pasal pengantin kemudian ya.

ni kisah kami mencari sotong celop tepung pok nong. serius korang yang ke sana, wajib lah singgah di sini dan makan time sotong masih panas & baru keluar dari kuali ye)

tipsnya mudah, sila sampai ke lokasi pada pukul 3pm, kerana kedai ini akan mula operasi pada 3.30pm, datang awal, boleh beratur awal, pok nong jenis yang goreng terus hidang untuk direbut, sekali goreng adalah dalam 10ekor sotong..hah semoga tabah menunggu kerana yang merebut sah-sah lah nak amik 4-5 ekor,, bayangkan satu kuali menggoreng je yang ada, lepas tu nak gilir-gilir goreng ikan dan udang..bayangkan lah berapa lamau mau siap daaa...hehehe semoga tabah...
ya masa ni kami sampai pukul 3.15…

spot pelancong di Aceh

kuburan masal = kuburan ramai-ramai  muzium tsunami  dan banyak lagi..lom kesempatan nak update.