Tuesday, October 12, 2010

Tragedi Oktober

10.10.10


Tragedi ngeri utk di kenang sepanjang zaman oleh kaum keluarga mereka & peringatan untuk kita juga. TRAGEDI OKTOBER..tetibe feeling nyanyi lagu Awie. :P


di KM-223 higway plus utara-selatan. Kebetulan, berborak ngan mira dia dok ingatkan tentang kejadian accident kami suatu ketika dahulu di KM-219. Nak refer sila cek entry ini & ini


Kebetulan kan lokasinya lebih kurang sama...beza 5Km saje...nauzubillah.mungkin ini memang kawasan kemalangan.


dan kebetulan lagi, Bas delima ini adalah bas kegemaran aku di mana, aku kureng ngan Transnasional kerana kekerapan kelewatan bas. yolah asik kene tunggu berjam2 lamanya di perhentian bas...ade ketika, bas kol 8pm tetapi 10pm pon xmuncul2 lagi..xke fedup di buatnya. Lagi satu tiket transnasional ni macam goreng pisang, takat nk gamble jek..toksah bermimpi ye...sebab tu dulu aku suka ngan bas Delima ni. tp nk dibanding kan dulu masa aku naik bas ni, bas transnasional lagi laju kot..kekekkee


tu alhamdulillah lah, Bas kat puduraya tu dipindahkan ke Bukit Jalil, sesungguhnya aku memang malas nak ke Bukit Jalil, lebih rela ikat perut & balik naik kereta saje...heheheee


dan kebetulan lagi, memang bas petang mcm tu lah pebret aku kan..kalo ade malam, mmg malam lah aku amik, tapi takut sampai lmbt & prob ngan tren plak..better balik petang, paling lewat tiket yg aku amik adalah kol 6.30pm dr melaka. kebiasaan kol 5.30pm-6.00pm.


Semuanya kebetulan kan, takziah pada keluarga yang terbabit.


tetibe feeling nyanyi lagu "Suratan atau kebetulan"


Yolah, mcm yg kereta lain yg terbabit yang sepatutnya selamat, tapi dah ditakdirkan ajal & ketentuan perjalanan hidup mereka begitu. Sesungguhnya, kita TAK dpt nak menyangkal ajal & maut di tangan Tuhan. Betapa kita berhati2 sekalipun, kalo dah ditakdirkan kita untuk mengadapnya ketika itu, siapalah kita untuk menolaknya kan.


Gambar aku copy dr Amazingnara.com



serius, memang terkejut. masa bace status kat FB membe2 aku yg ramai ter stuck dlm jem tersebut....& malam nye baru dpt tahu akan kemalangan ini. Memang mengerikan. sesungguhnya, Tuhan tu maha mengetahui. Al-fatihah utk mangsa2 kejadian, sama ada masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia.

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...