Skip to main content

Posts

Showing posts from June 30, 2010

Sebab aku menguap byk kali siang tadi

Owh tetibe teringat.
Ape perasaan korang yg tengah lena di ulit mimpi, tetibe dapat call kene sumpah seranah di kala pukul 5.00am. DAMN! mcm lah siang tu takkan muncul lg..kalo ye pon nak maki hamun aku, tunggu lah esok pagi kan. rase nak bagi penampar!
lagi menyakitkan hati aku diserang tanpa usul periksa terlebih dahulu.
Nak kate perempuan bodoh. aku sendiri perempuan..nak kate perempuan suka bertindak melulu tapi aku rase xsemua perempuan begitu. Ok titik sini dulu
Kalo aku lah, as perempuan, kalo aku nye tunang ke, boipren ke, suami ke..ada perempuan lain..aku takkan carik perempuan yg lain tu..yg aku carik cuma boipren/tunang/suami aku tu. Aku setelkan dengan dia jek...sbb dia yg buat pasal ngan aku kan...perempuan lain tu xdek kene mengena kot...cuma dia tak ubah macam penambah perisa jek!
ok sambung, aku xpaham kenapa perempuan tu call aku pagi2 buta ni..nak terpekik2 kat telefon..kalo ye pon nk serang aku..sila lah jumpa aku..dah lah....serang aku tanpa sebab..aku kenal pon idak si…

Hijrah

Ini bukan kempen MLM....diingatkan sekali lagi..ini bukan kempem MLM!
Hijrah itu pengorbanan, Hijrah itu perjuangan, Hijrah itu persaudaraan, Hijrah membentuk perpaduan
************************************************ owh ini bukan lah awal muharram kan..xsemestinya, kita akan dengar lirik ni tym awal muharram jek...dalam kehidupan kita seharian pon kene selalu berhijrah..berhijrah pd kebaikan. semoga ape yg dipilih utk perjalanan hidup, harapnya yg terbaik.
Hijrah tu mmg pengorbanan kerana kita terpaksa mengorbankan sesuatu utk mendapatkan sesuatu. tidak ade benda yg kekal dalam dunia ini. dan kita perlu membuat pilihan bukan mengaut kesemuanya pd satu-satu masa.
Perjuangan yg tak akan berhenti selagi kita masih dilandasan yang kita sendiri pilih & masih lg dalam lingkungan keinginan kita. Bila mendapat sesuatu kita akan target sesuatu yg baru..makanya perjuangan tak kan berhenti setakat tu..sebab tu dikatakan Hijrah itu perjuangan
kerana berhijrah jugalah ikatan persaudaraan akan makin k…