Skip to main content

Posts

Showing posts from August 3, 2011

Macam Makan 5orang

Alhamdulillah, kenyang dan puas hati dengan menu berbuka harini. almaklumlah setelah sekian lama aku xmasak kan. maka, tebiat apatah yang datang dalam diri aku ni. maka nak dekat kol 4pm kat opis aku dah gelisah, terbayang gulai lomak ketam lah, ayam masak pedas lah. tu lah beremail lah vagai kan citer pasal berbuka..ni lah padahnya..makanya aku terus explore barang2 kat rumah secara halusinasi...maka aku teringat ade ikan kering...hehehe santan pon ada sekotak yang aku beli dulu kunun nak buat bubur jagung..tapi haram...peram jek santak kotak dalam freezer kan.

end up....balik dr opis 5pm, arini kat amtek jek..maka kol 5.30pm aku dah sampai rumah..terus singgah kedai beli serai, tomato & kacang buncis...dan sampai terus lah aktiviti aku...



hasilnya....



tadaaaaaaaaaaaaaa



masak lomak ikan masin + tomato sebab nenas tak jumpa kan..hehehe



sayur kacang buncis


dan drumet sambal meletop..

serius jari aku mcm rasa terbakar lagi..gara2 menumbuk cili tu tadi...sejak bila aku alergik cili sampai…