Monday, August 24, 2009

Jom makan

Layankan ajo..kasik meleleh di bulan posa







--------------------------------
4.05pm waktu di CP Tower

arini terajin plak kan..byk plak entry ala2 sesi balas dendam..gamba dah upload kn..hik33...ok citer 2 hari berpuasa di KL..mcm lah selama ni xpenah...puasa kat KL..pejam celik..pejam celik..ni puasa ke - 5 aku kat KL sebagai warga kota...aku xlari dr mslh memilik bazaar ramadhan..pilih ke? hakikatnya..bazaar kerinchi tu jek lah yg aku hadap dr dulu hingga kini...aku ni xdek mslh nk ape..aku blh belasah..sbb aku bkn jenis layan kn sgt tekak aku nih...tp kalo dah 5kali berturut2 bazaar yg same pehtu juadah yg same jek lebih kurang ngan pasor mlm tetiap minggu yg sebanyak 2kali seminggu...tekak aku dah mule meronta utk pandai memilih bulu..opss raselah!

utk 1st day berbuka...sahur aku hny berkemampuan [pdhal..malas yg amat] masak nasik goreng dr perencah adabi...hahahaaa di serikan ngan rase telor dadar marbeles [dah rase telor tu same jek kn..nk marbeles apenye lagik kn] hehehe

& berbuka plak sorang2 kat umah sbb nye Fiza & DD kroje je..almaklumlah nk carik duit raya lebih..hahahaa aku kat umah cube lah layan kn tokak..skali amik ko...aku berjaya berdiri selama 3jam [sbb nye nk mensiang segala jenis ikan+ayam+udang yg dibeli + utk sediakan ape yg ptt utk memasak]...kesudahhannya..kaki I lenguh ye..hahahaa setelah tolak tambah darab bahagi....& akhirnya aku kuasa kan dua...aku berjaya memasak setelah sekian lame aku berasapkan dapor tu kecuali asap dr wap air..hehehe..oklah menu buka pose utk hari per-1 aku adalah

1- udang masak lomak cili padi [aku xpasti rase dia berasap ke idak...ckp masin ke terlebih masin..sbb puase lah katekan]
2- sambal ikan bilis+tempe+kentang yg kompem meleleh air liur kalo tgk [meleleh - ni aku saje jek nk propa kasik korang bace]
3- ikan selar goreng yg lazat [yg lazat ni aku tambah sndrik..sila jgn muntah]
4- sayur buncis xtau style ape..aku redah jek
5- air teh tarik yg mamak pon xreti buat mcm aku buat sbb nye aku pakai susu tepong omega aku! [kompem sharna berbulu jek bace..sbb aku asing kan separuh teh tarik separuh teh ais]

dgn bismillah....& doa berbuke...zassss..lupe kurma dulu lah...pehtu slurpp slurpp air...2gelas..pehtu baru mkn..hehehee asalnya..kalo ikot tekak aku jek...sabal ngan ikan goreng jek layan dah....tp kate nk kasik meriahkan..semangat 1st day pose...korang tgu lah..ari2 penghujung pose..aku rase..aku berbuka air kotak + kuih tako dr bazaar ramadhan jek nnt!

ok abis citer ari pertama...ari kedua plk kan...lagi sedap ok! [cett nk jugak kate yg aku masak smlm nye tu sedap..] yg ni jadik lg sedap..sbb mira yg masak kn...kitaorg di undang berbuka puasa di rumahnye..murah rezeki mira+suami kn..kn...sbb 2nd day pose dah ajak tetamu dtg..hehehe tetamu yg menunggu jek dirinya diundang...hahahahaa [baser lah ayat org bujang ler katekan kan..]..ok mira menjamu kami dengan

1- nasik ayam sgt sedap..sempat usha resepi [tp aku amat pasti 2taun lg baru aku laksanakan]
2- buah2an
3- kuih muih
4- teh tarik jugak [tp ni sedap lah..gune susu yg betol kn..hehehe]
5- air sirap [melets....sbb aku minom 4cawan] [mmg mira akan berkata..padan lah sirap umah aku abis!]hehehe

& aku makan mcm org xpenah makan jek...hahahhaaa sampai sengkak ok! seb bek tong perut dah penuh..kalo x, aku nk jek buat 2nd round...hehehe yolah skrg kn dah ssh nk suh mira masakkan..kalo dulu yolah..aku request jek! [giller pembuli x aku?] skrg kene buat sndr...giller mim-alip-lam-sin yeeeee!

ok sahur hari ke-2 xciter plak..sahur makan sisa lauk berbuka...hehehe malas punye pasal..janji ade jek... yg best makan sahur smbil layan nur kasih...terima kasih TV3... tapi pagi td,..sahur tok hari ke-3...citer tu xdek..mungkin sabtu ahad jek lah tu...sob sob..frust den pagi td...dah lah makan nasik kejung ngan nugget & telor & sambal bilis jek [pdhal ade jek sambal daging si fiza tp xlalu nk telan daging plak]..ok itu ajolah...mlm ni..aku dpt rasekan yg xtau nk makan ape..hahahhahaaa kompem tapau kuih jek ni nnt..sbb konon2 nak disiplinkan diri nk diet..tp haram..lg byk makan tym pose ni..so...cube utk ala kadar pd hari bekerja..& makan beria pd hujung minggu sajok...k lah uolssss selamat pulang....dah nk time nih!

No comments:

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...