Sunday, June 8, 2014

sotong celop tepung pok nong di mengabang talipok batu rakit terengganu

ceritanya bermula, plan yang jarang dirancang, hehehe. kebetulan ada kenduri kahwin opismate aku, dan bila cek jadual, aku tak perlu nak kerja sabtu & ahad, makanya ambil kesempatan join mereka yang nak ke Terengganu untuk memeriahkan majlis officemate kami.

Tahniah kepada pengantin. cerita pasal pengantin kemudian ya.

ni kisah kami mencari sotong celop tepung pok nong. serius korang yang ke sana, wajib lah singgah di sini dan makan time sotong masih panas & baru keluar dari kuali ye)

tipsnya mudah, sila sampai ke lokasi pada pukul 3pm, kerana kedai ini akan mula operasi pada 3.30pm, datang awal, boleh beratur awal, pok nong jenis yang goreng terus hidang untuk direbut, sekali goreng adalah dalam 10ekor sotong..hah semoga tabah menunggu kerana yang merebut sah-sah lah nak amik 4-5 ekor,, bayangkan satu kuali menggoreng je yang ada, lepas tu nak gilir-gilir goreng ikan dan udang..bayangkan lah berapa lamau mau siap daaa...hehehe semoga tabah...
ya masa ni kami sampai pukul 3.15pm, dah ada dalam 6 keluarga yang menunggu,..bayangkan ya..baru 6 keluarga..belum lagi yang mengelat taknak beratur kan..main kasar kan..tapi orang lain semua sabar,, takpe paling koman pon dia tercekik sotong je..hehehehe
 
nilah sotong yang kena potong sendiri... 
puas hati dapat kerjakan sendiri sotong-sotong tersebut... 
dan muka gembira boleh mula makan setelah beratur dengan sabar..huhuhu
 
untuk cari kedai ni, banner dia belakang kedai..tp dari simpang selepas masjid & dalam xsampai 50meter....kedainya  tepi jalan sahaja... selamat mencuba ya kengkawan

No comments:

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...