Wednesday, January 28, 2009

RM 14.90

Aku yg semangat bangun pagi..uwekkk!!! semangat hangguk aku lah kan...TERPAKSE adelah..hehehe:P ade ke wat statement semangat bangun pagi..nampak nau lah aku ni pembohong pagi ni kan..kekekee tp kire aku bgn on time...opppss 2kali jugak lah aku snooze kan HP tu..kekeke last2 aku bgn kui 4.45am [makk aiii awal kan?] aku dah cakap..aku semangat arini..tp cube lak nak menidakkkan nye iyeaa...erm skrg kan aku masuk keje kui 8.00am, so, aku mane leh aku gerak lambat dr melaka kan..aku malas lah nk isi borang bagai kan...aku cube nak belajar jadik pekerja berkhemah..chewahhhh~~~~ phewwittt! erm aku gerak dr melaka kui 5.10am [ala ni tym baru nk panaskan enjin..kire start lah jugak kan]...dan dengan lenggang mak limah aku drive..kekeke lenggang mak limah ke? kalo kui 6.02am aku dah smpai kat RnR Somban tok solat subuh? kekeke tp ade jugak kete yg wat aku hangen..tp aku xrase aku jek..sbb Sentra, Vios, Camry, Merz, Waja & Atos yg ade skali ngan aku tym tu..pon hangen jugak..sbb kami ramai2 pakat gunekan lane Kiri utk memotong kerana..ade satu wira bongok [NBE****] telah menggunakan lane kanan utk tidak memotong..tah sape lah yg jadik cikgu memandu dia..tulah sape suh xamik lesen ngan cikgu misai kan..kalo x, kompem takot nak wat salah punye...ahaks...aku hangen lah jugak..sbb nk potong xleh ok..mase aku cube jalan bersaing ngan kete dia..ko tau..dia bawak 60km/j tapi dok kat lane paling kanan..kalo tgh tu org & aku pon akan maaf kan..ni idak..dah lah xmo mengalah...start ngan camry..dia mule kan skill potong mll lane kiri..kekeke..semua kete ikot lepas tu...ahaks...



Aku break juz 15min jek kat RnR somban tu,...sbb nak smpai KL ngan kadar yg segera...so, lepas solat terus zasssss ke KL...erm aku smpai kat tol Sg. Besi kui 6.51am..ni mase tiket tol 2 di punch ok! ahaks..aku mmg dah sediakan duit RM 16.50...ingatkan bayar teros jalan lah..sekali..aik RM14.90 jek daa [ni lah citer sebenar utk N3 kali ni yek]....ruper2nyer aku lupe yg tol murah 10% utk 12.00am -7.00am ek? ke aku silap waktu..lantak lah..janji td...murah RM 1.60...kekeke



Dah masuk KL, xleh nk maintain kelajuan di thp max kan,..sbb kete dah byk [awal gilak org KL kuar g kroje yea..] so, kene lah bawak ala2 bersiar2 di kampung..kekeke kui 7.10am, aku dah siap parking kat BHP & teros menapak tok ke opis lak...oppsss arini aku dpt parking kat BHP tu ok1 minah cun tu x on duty arini..so, brother yg jage kaunter tu ngan sonang ati bg parking kat aku..kekekee....ingat nak singgah kerinchi & g keje cam baser nek bas..tp malas lak..kang dah smpai umah..mcm2 hal lak yg wat tergendala..so, better aku teros ke opis kn..selamat! pon..alhamdulillah lah kn...ok lah..aku nk breakpes lak..tata...



Nota kaki: nnt aku hupdate lak...citer pasal..adam menjejak kan kaki di melaka..:)

3 comments:

xhn said...

mannggg aiii!giler gagah-perkasa ko
kuar awal dri umah.
4.45 bgn?hehh cm nk sahur la puloks!
xpe2 aku phm..ko ngambil tindakan yg cerdik.blk awal2 pn watpe.menambah ke'jammed'an lg ade la..huhuhuu
baguih2!contohi lah cik yun!

didi said...

aikk..mura ke tol tu?bole la gerak pepagi lagik camnihh..

Yun said...

2la pasal..kene gerak kui 5am ajolah..if kul 8am..rege dah normal blk kot...kekekee

Good Bye 2018

**pic from google