Saturday, May 1, 2010

Tak Paham

Malam Semalam, odw balik melaka ternampak lah.....


Bulan yang sangat Cantek.
(Gambar dari Google)

Serius cantek even smlm dah masuk 16 Jamadil Awal. Xsempat lah nk snap sendiri gambar tu kan. Dah aku balik sorang2 & drive pon sendiri kan..kalo nek bas tu blh lah jugak menyempatkan diri snap 1-2keping kalo xmembute kan. Seb baik lah bulan cantik utk dipandang, kalo TAK memang aku rase berasap lah sepanjang perjalan sbb nye. Jalan JEM tahap mcm balik cuti raya jek rupernye...bo-SAN ok! Kereta jalan tersenggut2....dah lah Jem yg tidak diketahui apekah musababnye.Nak kate ADE kemalangan...non-Ado ye! tp serius lah.....Bengang lah...sbb aku mengantok thp Gaban [sbb mengantok adalah dek kerana dah berapa hari tido tak nyenyak..asik terjaga jek tgh mlm kn..pehtu terkebil2 xleh tido blk]..kekdahnye..nak balik melaka memakan masa hampir 4JAM.....wat the %$^# lah kan. Itu lah yg aku TAK PAHAM kan..ape pasal lah lalulintas di highway ke selatan kene JEM...owhhh sungguh menyakit kan...mata + otak aku...

Ok, bebalik pd bulan, orang tua2 kate...alah petua lah..aku dengar2 aje..makcik2 ni bercerita pg tadi....Bulan terang..mean 15hb bulan Islam, baik utk pindah..tym bulan penuh lah kiranya. Ape kesesuaian Bulan ngan pindah tu..serius TAK PAHAM aku dibuatnye..aku xbertanya plak kan..hehehe malas nk menyampok..sbb aku ala2 blurr pagi td..nak hantar adik aku pg keje...labour day pon kene keje..nasib badan ko lah kan.... cerita pindah ni adalah sbb Abg sepupu aku yg dok umah mak ngah aku tu..nak pindah umah ujung bulan..tp ni dah masok bulan baru...xdek gaya nk pindah pon.wakakaka..jahat plak aku...:P tu yg makcik2 tu dok gossipkan...nak pindah...khamis mlm jumaat aritu bagus lah itu lah ini lah...aku juz curik2 dengar jek...teringat plak..geng2 aku ramai jugak yg nk pindah masok umah sndr kan...mcm si sepul & yam....rezeki depa dah dpt rumah sndr kn..aku ni...entah le.....ni tgh nak strikethrough salah satu senarai dlm "To Do List" aku utk 2010 ni pon payah. Even kebanyakkan nye adalah carry forward dr last year...wakakakaka tp rase nye...dpt potong 2 sekali gus kot..tgk lah mcm mane....tengah timbang berat, darab bahagi, baling campak ni ha....kalo kurang 2 dlm senarai...nnt blh tambah another 2 kan [tambah senarai utk beli rumah...huhuhu verangan]...hik22...mcm tu..sampai bile pon tak kan abis kan. Kalo dpt potong yg satu yg paling utama tu..dah kira...MELEGAKAN kesesakan+keserabutan otak aku ni. :) feeewwwww hope berjaya...

Nota kaki: Selamat hari Pekerja kepada semua yg berstatus PEKERJA...oppsss teringat plak, Isnin ni aku cuti....:P

No comments:

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...