Skip to main content

12 Mac 2011

Dapat SMS masa aku nk terbang ke Bandung, xsempat nk reply apakan, sebab dah nak naik flight. tp aku tau aku blh join small gath ni.

kebetulan cuti sekolah baru bermula & jue balik ke malaysia, makanya wajib lah adakan perjumpaan kecil2an kan. makanya, dek kerana masing2 ada anak yg uncontrollable, makanya memang tak sesuai nak jumpa dekat luar kan.kompem tak tenteram nanti. makanya, umah baru ila menjadi pilihan. memang cantik rumah ila, lagi cantik sebab rumah sendiri. jeles ok orang dah ada rumah sendiri. takpe bersabar ye dan kena berjimat cermat sket lah kan.hahahahaa

dan perjumpaan sabtu malam ahad tu, yang hadir hanya Nik, Jue, Zam , Aku dan ejot..oppss tuan rumah Ila sekali lah kan. hehehee... dah lama sangat tak jumpa ejot, makanya dia dah kembali bekerja di semenanjung, baik amik kesempatan berjumpa-jumpaan kan.

semua orang jeles sbb aku ada gear utk umpan bebudak tu kan..hahaha semua dok dia bila aku nak amik gambar, terus lupa permainan lari sana sini mereka kan.

jue, ejot, zam & nik
zara makin kurus dahhh


tapi lagi kelakar bila aariz bercommunicate ngan zara & muiz...
terang2 kita xpaham bahasa mereka, tapi sangat sweet bila mereka paham bahasa yg digunakan. sangat comel.

dan yg xdpt join seperti zehan [kena balik kg, ada hal penting], ida [dalam pantang], cik reen [ teman suami outstation], kecik [tak dpt status], dan yang lain..siapa lagi ek..lupa sudah...
semoga jumpa lagi nanti.

Nota kaki: siapa sangka, dulu kami tak kenal pon antara satu sama lain, tapi kerana 10L lah merapatkan ukhwah antara kami semua. banyak kenangan kt 10L tu kan? hehehe


Comments

ZzamzZ said…
Hehe byk kenangan 10L ni, mayb bcoz of byk xtvt kot dr zmn bujang smpi la yg da beranak pinak msg2..hopefully ukhwah yg terjalin kekal selamanya..nk wt entry gak la psl 10L ni utk tatapan blog sdr..pinjam gamba ekh yun..hehe
Yun said…
owh guna jek lah gambar2 ni..ni jek yg ada pon..hehehe
semut-terbersin said…
hehe baru ternampak!! hehe toye je muka si aariz depan camera..isk
terima kasih..terima kasih sudi menjengah dan memeriahkan rumahku..
nanti kita baut gather2 lagik di rumahku ye?
ZzamzZ said…
Lepas ni bley BBQ tepi kolam kot ila..kekeke
Yun said…
ila: iye memang kami suke ke rumah kau. hahaahaa

zam: setuju sgt tu BBQ, aritu kan xjadi. xpe tgu ila dah kembali ok dr penen2 lalat dia tu..heheheh & kena make sure jue ada kat semenanjung lah kan.hehehee

Popular posts from this blog

Vietnam (KUL-Hanoi-Danang- Hoi An - Mui Ne - HCMC - KUL)

Travel ke Vietnam ni dah nak setahun baru terhegeh-hegeh nak update kan. well, macam biasa, gambar dalam phone je uols, tu yang lambat nak proses. lepas tu aku memang malas super malas nak mengarang ayat.

percutian ke Vietnam ni takdelah rancang apa-apa, bila stress kerja mulalah tangan tu gatal kan. dan tanpa plan apa2, aku ajak DD beli tiket flight ke Hanoi and balik dr HCMC. ko mampu...gamble beli lepas tu baru lah nak plan. beli bulan dec kot travel on april/.kah kah..dan tak terpikir pon nak ke mana..yang aku tau misi utara ke selatan..itu sahaja. masa tu tic flight dalam RM500 utk returns.

dah masuk bulan 3 baru terhegeh2 nak plan..makanya, tak ckup hari plak, so, dari hanoi nak ke danang naik flight. sebab beli lambat dalam rm300 jugak lah kena... naik Vietnam airlines. layankan je.
tips utk penukaran duit:
- utk ke Hanoi, bawak USD je pon ok. semua tempat accept USD. sebab kalau kira, guna DONG boleh jadi rugi sket.
- Utk area tengah macam Danang, Mui Ne, dan lain2. better se…

Salam Ramadhan Kawan-kawan sekalian

Syukur alhamdulillah masih berkesempatan kita bertemu dengan ramadhan kali ini.

Payah jugak nak carik gambar yang gugurl alone..huhuhu semua nak gambar sekeluarga, sungguh tidak melambangkan ahkak yang single ni. Ok, thanks to mr.google dan thanks kepada pembuat gambar di atas.

Dikesempatan ini, saya dengan rendah diri memohon maaf di atas segala jenis keterlanjuran yang mengguris hati secara sengaja atau tidak. Semoga ibadah kita diberkati dan sentiasa dipertingkatkan.

Blog ini yang seakan terabai dek kesibukan tuan rumah yang tidak terkata. Semoga kesibukan ini ada terselit saham akhirat hendaknya.

Dan syukur sekali lagi kerana kerja migration data utk 139 cawangan semalaysia dari 139 db access kepada db centralize dengan 139 ragam. syabas kepada ahkaklorat ni. Semoga fasiliti baru ini memberi keselesaan serba banyak kepada pengguna.

Dan kepada rakan-rakan yang terasa diabaikan oleh ahkaklorat, sorry lah ye, sekarang ni masa yang ada memang akan dirujuk kepada katil di rumah sahaja…

No plat kereta di curi

aku penah cerita kisah ini yang jadi kat kawan aku masa 2010. tapi kalini, jadi pada aku pula. kejadian di parking rumah aku, motif tak dapat diketahui, tak fasal-fasal aku terpaksa ambil cuti, mujur cuti ganti ada lagi..sayanglah kan kalau EL ni.

Kejadian isnin pagi masa awal ogos yang lepas. dan masa yang tepat kehilangan tak perasan sebab dari sabtu tengahari aku tak keluar rumah sehingga isnin pagi nak pergi kerja. baru perasan dekat opis...hehehe dah lambat mana sempat nak telek kereta, tiba2 opismate aku tegur mana no plat...aduhai...satu kerja kan..tak memasal kena patah balik cari balai polis... dan buat report..

alhamdulillah lom ada apa2 lagi..entah apalah motif orang yang ambil no plat tu..tak memasal terbang rm60 utk both set.

dan diingatkan jangan lupa report kalau kejadian ni terjadi..atleast beringat perkara2 yang tak diingini berlaku.