Tuesday, September 2, 2008

MERDEKA muncul KEMBALI

MERDEKA ! MERDEKA! MERDEKA!
aku terlupe nk wish "Selamat Menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan Malaysia" yang ke-51

Serius tahun ni mmg xterasa pon musim or bulan kemerdekaan ni..but aku tau lah jugak yg tema dia "Perpaduan Teras Kejayaan".

Pastu taun ni aku miss tgk bunge api sbb mlm merdeka 2 aku ade kat melaka..& aku tlh syahid awal mlm 2..disebabkan kepanatan thp dewa setelah mlm sebelom 2 aku tido lmbt gara2 ke shah alam..pas2 pg 2 blk melaka...pas2 shoot jumpe + lepak ngan lyza...hahah mau nyer xpenat mlm 2 kn..aku pon ala2 lupe mlm 2 diambang ulangthn kemerdekaan..huk22..kalo dok kat umah kerinchi..kompem tgk kat balkoni 2 jek bunge api..pas2 awal2 pagi tgk org terjun dr menara TM..hehehe

Hope Malaysia akan kekal aman seperti sebelum ini..aku rase ni skrg ni kurang aman sbb byk sgt perkara berlaku lately nih! but masih under control lagik aku rase sbb semua leh hidup seperti biasa...hehehee [apelah aku merapu]

teringat aku mase interbiu KPLI awal bln ari2..hahaaha soalan sume pasal sejarah + negara..ha amik ko...kene soal pasal tarikh penubuhan malaysia..pasal ape itu semangat patriotisme..ngeh33...ape lagis kan..2 kn "semangat cintakan negara" aku pon ala2 blurr jugak nk menjawab tym 2 sbb gerun aku tgk org yg interbiu 2..serius gilak! dah lah mmg xsentuh langsung bab sejarah ni kan....pas2 paling lawak..dia tny pasal ideologi malaysia..serius aku xtau ape itu ideologi even aku penah lah dgr pasal term ni..tp xtau gapo dia kan? erm ruper2 nyer rukun negara...seb baek aku ngan selambe ayam tny ape ideologi 2..hak222..ingat 2 kawan-kawan ideologi malaysia = rukun negara

heheehe tp serius mmg interbiu gomen ni agak mencabar lah...sbb soalan dia mmg luar alam lah kn..hehehehe pape pon kite hny boleh berdoa + bertawakkal after penat berusaha tok dpt kn tpt dlm senarai tok di interbiu 2 kan..hehehe

No comments:

Good Bye 2018

**pic from google