Monday, March 2, 2009

Cerita sebenar P.Ramlee

Tetibe arini..aku ketandusan idea nak hupdate ape...tp nak jugak hupdate..maka setelah bace beberapa lawak...aku berminat yg ni jek....xdelah lawak mane..cume leh dijadikan panduan tok bercerita di kala buhsan...
----------------------------------------------------------------------------------------------

Siapa tak kenal P Ramlee? (Sila angkat tangan, tapi mulut diam ok!)
******************************
Dia seorang pelakon, penyanyi, komposer, pengarah, pelawak, penulis skrip, etc.
Dia seorang Sen im an Agung yang terkenal.
Semua orang tahu itu.

Tapi tahukah anda P Ramlee adalah anak ke-16 daripada 26 adik-beradik?
Tiga daripadanya adalah artis.

Inilah hasil kajian sepuluh tahun yang dijalankan oleh seorang pakar sejarah.

Berikut adalah nama adik-beradiknya: A Ramlee, B Ramlee, C Ramlee, D Ramlee, E Ramlee , F Ramlee, G Ramlee, H Ramlee, I Ramlee, J Ramlee, K Ramlee, L Ramlee, M Ramlee, N Ramlee , O Ramlee, P Ramlee, Q Ramlee, R Ramlee, S Ramlee, T Ramlee, U Ramlee, V Ramlee, W Ramlee, X Ramlee, Y Ramlee, dan Z Ramlee.

Yang sempat rakam album dan jadi artis adalah:
A Ramlee, L Ramlee, M.Ramlee dan P Ramlee.

Beliau juga ada 3 saudara pupu di mana dua daripada mereka
bergiat dalam bidang music iaitu Ramli M.S dan Ramli Sarip.

Manakala seorang lagi terlibat dalam bidang perniagaan..
iaitu Ramli Burger.

Sekian terima kasih.

Nota kaki: aku amik ni dr forum ATAT...penah lah jugak bace dlm email berantai kan..tp itu dulu lah..ni jumpe balik..so, aku copy & paste lah kat sini...kasik share ngan kowang semua lak

4 comments:

Nyoi Mistik said...

ade org nampak P Ramlee dlm lrt putra...nantikan..dier ke rumah kamu ya yunio!...

blur42nd said...

owh ya ka..dia mo anto ramlee burger ka? hik22

SakamotoMiharu said...

klakaw tol =))

Queenin Murni said...

hmm.. aku ada dgr gak cerita ni.. masa zaman mule2 ada lrt.. org nampak dia dlm night tren area2 kg baru.. heehhe! klas tau.. p.ramlee pon tak ketinggalan nak merasmikan lrt. :P tp wallahualam la kan..

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...