Monday, April 20, 2009

Suratan Atau Kebetulan

Gossip oh Gossip

nak kate lawak ke idak tu ntah le...

tapi aku tergelak jugak lah bile 1st time dpt tau

& bile teringat balik pon..aku akan tergelak...

sebab nye...

semua tu kebetulan yg TAK disangka...

tapi...

entah kan mereka perasan atau tidak..

yang pasti...

mmg aku pasti...

aku perasan akan bab tu..hehehe

ok, cerita nya begini.....

mase zaman sekolah..alah std budak sekolah lah kan..kompem lah suke verangan nak jadik dewasa...lebih2 lagi sekolah aku kan semua perempuan..maka, skandel2 ni kurang lah kan... yolah ko nk digossipkan ngan sape kan..paling2 pon ngan kakak angkat [uikss terangkat ke?] xke mana kan...

ok citer ni mase form 5 lah...kire paling hampir..even dah 10taun berlalu [terasa tua nya aku]..kire ni mmg memori plg kuat aku ade..hehehe oleh sebab sekolah aku ni perempuan, bile ade jek name lelaki masuk dlm topik borak kosong kite org..kompem name tu akan jadik HOT ok! mase semester break..alah yg cuti seminggu ke 2weeks tu kan..budak kelab usahawan ade kursus kat mane tah perlis ke mana [ni aku xsure], mase kursus tu..ade lah ramai wakil dr sekolah len..yg mane ramai lagi wakil lelaki kan..maka, budak sekolah aku ni pon matanya akan jadik lebih tajam & menikam..hahaha ape lagi..peluang tok cuci mate lah kan... tp aku xdpt nak join sekaki sbb aku bukan kelab usahawan kan..aku hny dengar citer...

mase kursus ni..ade sorang lelaki yg kire paling mendpt perhatian lah...aku rase mesti mamat tu hensem..tp mmg yeaa lah..muke ala2 macho+jambu+ensem plus dia tinggi lampai cam galah gitew [sbb aku tgk gamba depa amik reramai lah kan] hahaha name mamat tu ashraf... hahaha maka ramai lah yg tgk memasang angan2 nak kan laki or bf bernama ashraf ni...on dat tym..aku layan gossip join verangan gitew aku xminat..almaklom lah budak sekolah bende yg xleh tu yg nk dicube kan...mak suh belajar tapi..nak jugak mencube...rasa-in lah yeaa..[tym sekolah aku dah gatal nak kapel vagai...& kunun setia lah sgt..amik ko..nk trial...ko dah kene cerai - dengan sape..xyah lah citer panjang aku pon dah lost contact ngan mamat tu..ntah idop lagi ke idak...owh yg ashraf tu aku xheran..sbb adik aku sndr name asyraf]..hahaha ade lah sorang budak class aku ni..dia ni kire best student utk batch aku lah..lebih2 lagi..class science kan..dia mmg terer & minah buku..24jam buku ok! aku xtau bile dia rest...bgn seawal jam 5.00am dah start study..prep petang kitaorg sibok membute or berborak..dia study..prep malam di kala semua org memekak..dia maintain bace buku dlm hiruk pikuk tu...org g riadah..dia bantai bace buku jugak...weekend org dok layan hindustan..dia masih bace buku..hahahaha tapi dia tu gila2 jugak org nye..dia pon termakan lah ngan lepakan kami pade ketika itu yg bercerita pasal dat guy...kire dat guy menarik perhatian dia lah jugak utk melupakan buku dlm sejam dua hehehe...& mase borak2 kosong yg xdek pekdah tu dia pon terkeluarkan statement dia nak BF dia nnt name ashraf..tp xsemestinya dat guy lah...nak name cm tu...hahaha mase tu dia kene gelak jek lah kan..mmg seyes sume org gelak kan dia..yolah pelik budak ulat buku pon reti verangan ok! hahaha lawakkan

tapi..ini lah hakikat...kite yg merancang..tuhan yg menentukan segalanya...kire dia tu ala2 lost contact jek ngan bebudak class aku..tp aku still leh tau pasal dia..sbb bapak dia best frens ayah aku..so, ayah dia rajin bercerita pasal dia kat ayah aku...& bile2 teringat ayah aku citer lah kat aku...cik kak tu dah selamat jadik doc, dekat mane, bla bla..[di mana pada asal nya dia nk mintak course eng. tp mendpt tentangan dr bdk class aku sbb nye dia xsesuai..hahaha cik kak tu jenis kelam kabut sket & jenis ayu2...tp kalo dia jadik eng ok jek..cume better dia jadik doc...sbb dia rajin study]..hahhaa tu lah alasan kami..maka dia jadik doc hasil doa kami..hehehe..

pjg lak aku merapu...balik umah last weekend ayah aku tny dpt x jemputan kawen dr kawan aku tu...erm aku ckp..tak lah [dia xjemput pong..*sob *sob..xpe bes fren dia pon xdpt jemputan kan...kire mmg dia xjemput org lah tu]...ayah aku suh tgk kad..betol ke x, yg tu kawan aku...aku mmg rase dia sbb kakak dia dah kawen last year..xkan adik dia si nisa lak kan...gile mude lagi adik dia tu...sekali tgk..mmg dia...owh dia kawen ngan doc...sekali tgk name pasangan dia..aku teros gelak ok...sebab nye "Khairol Ashraf" hahahaa impian dia terlaksana..mmg jodoh dia,...pehtu aku teringat kat si A..sbb dia kan bes fren ngan si A ni..kompem si A tau kan dia nk kawen..& aku nk tny kat si A..adekah mereka berpakat utk misi mencarik pasangan ngan name yg di sukai..hahahahaa

owh kene citer kisah yg si A ni plak ke? ok..si A ni mase sekolah minat giller kat mamat name Nizam..hahaha name xglamer ni pon dia minat..opss ni bkn sbb name..tp sbb org nyer...aku lah yg sll layan angau dia ni...mmg dasyat lah bdk sekolah bercinta...hahahaa tp si nizam ni yg dah ade awek ni jugak dia idamkan..[so, kire terpakse minat dlm diam jek]...maybe aku jek kot yg tau..tp skrg i think si A xkesah pon aku nk citer...lantakkan aje...hahaha lame kire 2taun jugak lah cik kak A ni angau kan..pehtu nile dah jumpe si kekasih ati yg bernama bukan nizam..lupe teros...tp sumtime..dia tny jugak aku khabar si nizam pujaan dahulu kala..hahahaha [aku dah mcm reporter..ala2 kak pora gitew]

mcm2 care jugak lah aku gune nak rapat kan si A ngan nizam ni..tp ape kan daya..mmg bkn jodoh depa..lah...tapi yg best..si A dah pon kawen & dah ade anak sorang pon...hahaha nak tau yg best...si A ni punye husband name nye Shahrul nizam..which is kami panggil nizam jugak...hahaha 2la mase dia kawen..aku ckp...xdpt khairul nizam..dpt shahrul nizam pon jadik lah...

2 yg aku contact [aku mmg sll contact dia..sbb dia pon rajin contact aku kan] dia bertny kan hal ni..mereka berpakat kah? hahaha dia pon terkejot...ni semua kebetulan....sumtime..tuhan makbulkan doa kite...tp dengan care yg len..hehehe maybe dia doa...temukan jodoh aku ngan nizam..tanpa spesifikkan ngan nizam mane..pehtu dpt lah nizam yg tu...bukan nizam yg ni..hahahaha [owh aku kene doa dgn spesifik ni..nak mcm mane ni..:)]

bile teringat balik kompem aku akan tersengeh...serius..kalo dpt kumpul kan balik bdk2 kelas 5 zainab 2..kompem depa akan tersedar akan kebetulan ni....:)

nota kaki: mardhiah...asma' better ko check...ko ade ke name lelaki idaman? masih leh tukor lagi ni... yam, betol ke dulu ko suke pada lelaki name faizul? camne lak yg len yg dah kawen? hehehee sajek jek meraban citer pasal sekolah..rindu plak rase nyer....

4 comments:

Queenin Murni said...

aku dulu suka gile kat senior aku namanya fahrurrazi.. siap ada nama gelaran.. arnie=abg razi+murni.
hahahha! gile angau.. cam siot bila igt balik.. kah kah!

by the way, ada sama tak namanyer dgn akram? :P

Yun said...

owh..ade sgt..sbb ade huruf a+r..kah kah...lawak jek ek...

xpe aku pon penah minat kat org..but bkn kat senior lah...tp bkn tym sekolah..tym dah dewasa sket...

tp tu dulu...[cam ayat iklan lak...mega mega mega...]

Unknown said...

hehe tp kalo dpt nama serupa dgn org yg kita suka dulu, xke mcm kita mcm terbayang2 org yg kita suka tu dulu ke??hihi

Yun said...

uikss xdelah mcm tu..kalo hati dah ikhlas terima kan...

kalo masih teringat sbb name same...tu mmg xikhlas lah namenye... ala2 terpakse jek tu..xpon tangkap muat jek sbb name same...

ape2 pon keikhlasan dlm ati tu

Good Bye 2018

**pic from google