Thursday, June 18, 2009

CelCom Punye Hal

What is credit limit means?

If ur credit Limit is RM500 [which is aku nak kurang kan..dia xbagi sebabnye...plan yg aku gune is Platinum Package] but ur current Bill juz RM61.95 & ur line has active barring....BENGONG lah kan...bukan ke septutnya bile bill mencecah RM500.01 baru lah kene bar? Dok paham lah aku kan ngan system depa nih...bek ko tulis..credit limit :max 2 months bill statement [sbb nye if 2month xbayor dah kene bar]

& kene bayar total amount bill tu baru leh active?

aku dah bayar on 8 June 2009. saje jek nk tgk..dia active kan ke idak line aku tu...but smpai 16 June 2009 xdek ok..xkan setiap kali aku bayar bill aku kene call careline dia utk bgtau.."sy dah bayar..boleh tolong active kan bill saya semula"..WTF lah kan...ok fine xpe...but bile dah careline tu kate tgu dlm mase 1/2jam utk active kn line...nk active kan pon makan mase....PELIK lah SUNGGUH pelik!

ke setiap kali dah bayar kene call careline dia?

nak call careline ni pon masalah...sbb nye u'll charge me another 30sen per call...it's ok lah kalo mmg xterputus kan...if terputus..i've to make another call & plus another 30sen...dah jadik 60sen...kalo 60sen aku leh call my mom for 6minutes ok! owh lupe...call pakai 1111 ajelah..coz it's FREE but kene gune HP celcom lah kn..tp kalo tertinggal...hahaha pdn Muke aku kan?

***after 3hours aku menunggu

line aku still kene xleh gune..aku mule lah hangen sbb kene call careline dia lg kan... maka nya..terpakse call...blh x..dia jwb...bill cek xjelas lagi..nk kene hempuk ke ape...ko bace..berapa nilai bill aku kat screen ko skrg....RM[-ve] 10 ok! maka ko phm x...aku dah bayar lebih!!!!!!!! [dah operator ko pon ckp mase intro call aku dianggap..."BAKI BIL ANDA IALAH RM10"...ko xcek ko ckp ikot sedap ko jek....senang nye say SORRY ek..len kali cek bebetul....pehtu leh lak ckp..line cik mmg dah active..punggok hang lah kan....dah 3jam aku tgu..xleh pakai lg pon....kate td 1/2jam...blh x..dia say sorry lagi...seb bek ko bkn depan aku..kalo idak...mmg aku bungkus kepala dia ngan plastik itam lah jwb nye...."sori cik...line akan diactive kan dlm mase 1/2-24jam" ..td kate 1/2 jam..ni tambah plak perkataan sampai"....** eleh 24jam ko..kalo org ade urgent mcm mane...let say..kene wat phone call yg mane pasal projek juta2..kalo dah rugi..ko nk bayar blk ke? dah lah suke suki ko jek potong line aku..org len lagi riban2 xbayar ko xmo potong plak!!!!! sengut lah...last time aku kene potong ngan bill hanya rm21 lebih jek...aku malas lah nk bertekak kan...mcm mane lah kowang jage customer nih?

& last2 dia jwb [aku translate lah in Malay..senang sket nk rase membara]..."sori cik, our system sedang dlm pembaik pulih." [ade aku kesah ko baik pulih ke ape..ko tetap charge same jek...xde pon discount kan.....dah lah asik sori dr td..suppose company canggih kene lah ade backup server kn...kalo nk upgrade pon kan...tolong lah..jaghe lah customer...aku letih r asik nak mengadu domba..tp layanan HAMPEH!] nak merungut byk2 pon...letih sbb aku bkn penting sgt..len lah aku sumbody yg terkenal kan....Tapi aku nk phone lah bengong..nak call org ha...xkn nak gune phone opis lah bangang [it's not me...gune phone opis tok bergayut pasal bende laen - aku ingat lg pesanan boss lame aku ok!]

Nota kaki: ni bukan pertama kali aku mengalami mslh nih! sbb nye aku rase taun ni jek dah 4kali kot aku hangen ngan CELCOM nih! nak buang no ni...kang ayah aku marah plak kn...ape2 jek lah...tgu esok pagi..xleh jugak...mmg CELCOM ni nak kene lagi!!! [Best plak marah org..hahhaaa..sbb nye xleh nak marah B**s sndr kn..org len jadik mangsa...huahuahua..kan best kalo dpt marah B*** huhuhu :P]

5 comments:

Kenanga said...

sorang lg mangsa celcom...wahh leh buat testimoni nih!naper xtuka ke mekzis..akaq cam ok aje.!

cyanamoose said...

tu la psal... bad service!

Yun said...

Wat aku sakit ati jek...

... said...

tahniah...ade dpt merase jugak..aku xpenah lg kes bar bar ni...sian..pakai prepaid je la pasni..bil leceh! limit la hape la..bab duit cepat je anta sms, call bekali2 nk mintak soh byk..kalau reribu tu leh la nk kejar aku..takat xsampai 50 sebulan dh nk kecoh ar

saifurudin said...

erk ... mmg best marah marah org, lebih2 lagi customer service, mrk akan cakap pe saje untuk tutup kesilapan company mrk .. marah je ..wa ahahaah . yes .. go yung go ...

Good Bye 2018

**pic from google