Saturday, November 28, 2009

Ronda-ronda

owh ini kisah semalam ye.....bersamaan raya per-1/HAri Jumaat
-----------------------------------------------

Ni namenye..ronda2 Buang Minyak kete

dah xdek keje ke?
ke baru nak carik keje

ekcelinye, adik sepupu aku si ema lah....dok tny pasal istana melaka....lah..ngan kapal melaka.....haih* dah kol 5.30pm dek oiii baru mo roger den...mmg lah tpt2 tu dah tutup kan...erm....last2 aku cakap...kite ronda2 lalu depan kapal jek ok! muzium tu nmpk pintu pagar jek lah...hahahahaa

dengan perasaan xterpkir kan cuti raya yg pjg ni bakal menempah baran di jalan raya kan..hehehehe smpai kat banda hilir aku g bank dulu...dah terlanjur lalu..setelkan bayor hutang piutang dulu...lepas tu baru ronda2 carik kapal...hehehee aku ikot jln banda kaba kuar kat stadhuys tu kan...erm sekali amik ko..kete berderet2 dr jln banda kaba tu lagi...
haih* ni menempah hazab namenye

dan cube kowang tgk...ramainye umat...asik kene berenti kasik depa lalu dulu jek,..,,
aku plak rase nk tglk kan kete....pehtu join depa jln kaki...dah lah mengangkut kanak2 riang yg asik menanyakan soalan tanpa henti kan....

huh ngan geram jem...geram nak jawab soalan..tp kene jawab jugak kan..
bdk2 sekarang..mane leh tglkan tanpa jawapan..mau dia tuntut sampai ke 01012010 nnt!
yang ni selingan...bangunan depan kapal....dikenali sebagai "Medan Samudera" ha kat sini lah ditempatkan kedai2 makan yg berderet2 banda hilir suatu ketika dulu...& semua barang karftangan kat bawah afamosa yg berderet2 pon kat sini jugak lah dicampakkan mereka...hehehee

owh...rasenye....dah lupe dah nk bgtau ape..len kali lah


dan inilah gamba kapal yg nk sgt bebudak ni tgk..kesian...tulah..name jek org melaka tp dok kat perantauan..xpenah sampai ke sini...tulah..blk kg dok kat alai jek sape suh kan..hehehehe

& lagik kesian yg org melaka menetap kat melaka...pon xpenah tgk...hahhaa mmg lah makpak ko tu..sebijik cam paklong ngan maklong ko dulu..hahahahaha bkn dia heran nk bawak anak2 berjalan kn kenal sejarah ni..dah besar pjg nnt kompem korang akan jadik cam kak yun ko nih.....jadik pemandu pelancong sambil melancong dlm negeri sndr...hahahahaa

oklah.....jem tu.....30min nk lepas kn ke depan carefour ....huh...sepatutnye.,xsampai 5min pon perjalanan.....dak budak dlm kete tu pon satu...asik nk mengomel jek..kang aku suh korang yg bawak.......baru ko tau! sampai ke idak kaki kowang tu....pehtu ade ke kakak2 sepupu kowang yg len yg bermurah ati nk layan....kesah pon idak..seb bek aku ni...terajin sket..kalo x.....mmg aku wat donno jugak...hahahaahahaa

sampai alai dah nk dekat kol 7pm...yg sorang ni bising takot mak dia tglkan dia..sbb depa nk blk klang lepas maghrib tu..hahahaha ha tau takot....eleh kalo tgl pon..cam lah aku xleh nk anto senin nnt..mcm lah jauh sgt kelang tu ngan alai..hahaahhaha

Nota kaki: pdhal aku malas nk dok kat umah busu aku tu..berbau lembu jek...hahaahahhaaa

2 comments:

semut-terbersin said...

oh aku sangat tensen!! mlk sangat jemmmmmmmm!!ramai gilaaa manusia!!aku pon skalik terperangkap dalam jem2 itu...

Yun said...

hahahaha
ko pon mangse keadaan jugak ke...hehehhee

seb bek aku ade geng..ahaks

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...