Monday, December 7, 2009

Puan Mona - Sekitar Majlis

Mona geng aku mase Diploma kat Dungun. serumah mase kat pantai... a day before majlis dia..aku kat kampung sbb ade kenduri membe sekolah menengah aku..si syakirah...pity me...sbb aku dah wat entry utk syakirah mase kat umah..blh plak....xleh send & xleh save....malas nk type..nnt tgu rajin plak k...ehehehe & malam tu aku shot majlis nikah adik kepada membe sekolah menengah aku jugak...makanya..aku blk KL...selepas subuh...6.30am camtu baru gerak sbb mak aku & my mak ngah wat kenduri sket pagi tu..lepas subuh,...nk xnak tgu sat lah kan..lepas tu..ape lg pecut lah kan..hehehe

eh eh silap..ni pasal mona...bkn pasal aku! melalut plak...dia dah booked date kawen dia ngan membe2 semua sejak last year....lame kan? hahahaaha mase dia bertunang...tetap tarikh teros roger membe...makanya...aku mmg patut wajib memFREE kan diri lah utk date 6 disember 2009...hehehe tu yg majlis kengkawan laen [sbb byk sgt yg wat jamuan makan nasik minyak mase nih] aku terpakse kirimkan doa sajok...hehehehe

hehehe aku tau ni..gamba tym bertunang...hehehehee...bertema kan merah putih.....mmg minah ni giller merah putih..utk nurul..xpe lah nurul...carik lah kaler len utk majlis ko nnt ek...jgn nk gaduh2 plak....xpon buat jek same...ko xkesah kan kalo same? mona pon xkesah kan kalo ko tiru idea dia kan...hehehehe
the pelamin....
[aku suke idea ni]
kak peace sila meleleh tgk gamba kami posing kat pelamin ok!


overall majlis....
selaku assist. even mgr [bak kate nurul sbb aku juz assist dia jek]
mmg byk bende yg wat kitaorg rase xpuas ati....
lagi kesian kat family pengantin
ok aku komen satu2 lah

1) the foods - mmg sedap...xdinafikan tetapi sampai lambat...servis yg amat lah....kalo aku komplem byk..nnt takut tutup periuk nasik comp catering tu plak kan...ok lambat sejam setengah ok!
2) minom pagi..iaitu ait teh & kuih muih..sampai lg lambat dr lauk pauk..apekah?????huh mane lah family pengantin xberasap kan..org dah ramai dtg....meja xsiap setup....makanan lom sampai..haih*
3) byk sgt kekurangan....tp biasalah mane ade majlis yg perfect kan ngan pisau potong kek pon xdisediakan
4) dah lah kerusi pengantin utk makan beradab xdek..mmg xberadap lah kan org yg terbabit sbb mencacatkan majlis org secare sengaja...
5) senduk nasik pon xdek...dah lah tpt basuh tangan tu xdek penutup..xke cacat meja tuh...haih ngan alas meja yg ala2 singkat & kepam [nmpk sgt xbsauh lagik]...mcm2 lah
6) nak citer pjg berjela mcm report yg nurul buat....apelah jadik arini..family pengantin nk mengadap org terbabit..haih*

ok...ni lah katering yg terbabit....tengok bebetul ok...mmg glemmer

kitaorg tau tgh musim org kawen...& maybe pihak terbabit kene handle dr beberapa buah majlis kan...tapi...kenapa sanggup amik kan...kalo dah full...sedangkan kawan aku booking since feb 2009 ok! bukannye last minute
maybe ade majlis org2 ternama yg dia handle pd hari yg same...tp customer xkire vip ke..org biasa ke..bayar pd harga yg di paparkan kan kan kan..same jek kan....bayar jugak kan?
dah lah amik pakej paling mahal aku rase....haih*..terbeliak jugak bijik mate aku tgk invoice nye kan..haih*
makanan superb..tp servis hampehhhh!!!!!

Nota kaki: marilah kite masak sendiri jek...[hahahahaa kawen kat kg jek lah kalo mcm tu kan]

No comments:

Good Bye 2018

**pic from google