Wednesday, February 24, 2010

Hakikat

Dah lame tahu...cume pagi td cube bermonolog ngan diri sendiri [sampai aku malas lah nk pegi keje]..akan HAKIKAT ini:-

1) Untuk mendapat sesuatu..kite perlu mengorbankan sesuatu...[ex. nak beli kasut baru, kene lah pecah tabung. kalo x, mane nk dpt kasut tu..melainkan ade org nk bagi hadiah]
2) Nak dpt keje yg gaji best, kenalah bekorban masa & perahan otak [Xcaya tgk lah kengkawan mane yg bergaji besar...mane ade mase nk lepaking]. Sekiranya sayangkan masa, terima aje lah ape yg anda perolehi skrg ni
3) Kalo nak makan best-best sekali sekala, perlulah puasa beberapa hari sebelom supaya, kandungan lemak dlm badan xkan bertambah secara mendadak [name pon makan sedap, xkn nk jamah sesuap jek kot..kompem melantak sampai sengkak perut]
4) Untuk berjaya dalam hidup, kite kene lah berusaha & mengorbankan masa & wang ringgit utk menggampai impian [mane ade istilah rezeki dtg bergolek...nak menang cabutan bertuah pon..koman2 kene bayor duit ahli...mcm cabutan bertuah di Giant, kene beli barang bernilai sekian baru leh masuk contest kan?]
5) Untuk mendapat kesihatan yg baik, kenalah waspada ngan napsu serakah terhadap makanan kan? sbb semua masalah kesihatan berpunca dr makanan [dah tau xleh minom ais byk2, yg poie telan jugak kan suara dah sengau!]
6) Sekiranya tak dilepaskan perasaan pada benda yg lame [sesuatu pada mase dahulu kala] mcm mane nk dpt barang baru kan?
7) tulah..kene muhasabah lagi nih....dah nak masuk March dah ni~~~~

Nota kaki: Bagi yg nk dpt anak...ingat2lah..ape yg perlu anda korban kan pulak..hehehee

Taxi to KLIA plezzzzzzzz

8 comments:

cyanamoose said...

naseb la nota kaki jek...so akak take note no 1-7 jek.. lalalala

semut-terbersin said...

nak pi klia watper?bercotiii?

Yun said...

cyana: tapi apsal ko rase tu utk ko? aku lupe tulis name..hehehee...point 1-7 xsesuwai tok ko lah'

semut: taxi ke klia sbb nk lari kan diri dr mrs kebana...mati i nnt kene hempuk ngan kerusi..

yam said...

Byk yg perlu dikorbankan utk dpt anak...x caya...tgk je kat aku ni...

Yun said...

ha sharna..dengar tu yam dah berkata2....

ko leh lah tny dia..ape yg dia korbankan utk dpt anak..hehehee

jgn main2...dah nk masuk 2 beberapa hari lg ni anak si yam

cyanamoose said...

to yam... tgk ko steady jek.. hehe.
bley share info ker kt sini? or PRIVATE munyer?

didi said...

ai setuju!

1- mahu sesuatu kene korban duit lah
2- gaji byk tadek masa. gaji skit ade masa. tp tak sume keje camni.
3- makan byk, work out byk. takpun bajet2 la meal yg lain puler
4- mahu sesuatu kene korban sesuatu. no pain no gain!
5- mau sehat? jaga waktu mkn,waktu tdo dan kesihatan badan.
6- x lepas perasaan yg lama? kamon move on kak yung. love wont wait. ekekekekke
7- bg nk dpt anak tu, kurang poye2 kt luar dan gi dok lam bilik dan seterusnyaaaaaaaa

Yun said...

cyana: yam mmg steady jek...sbb dia kn berjiwa kental....

xmcm you..asik lah nk carik shawl itam

fitammmmm terus lepas tu hehehe

didi: allo i sebaya ngan you skrg ni..hehehee yolah yolah....tgh nk move on lah ni.....

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...