Saturday, March 13, 2010

Sabah Bah [Hari Kedua Bahagian 1]

Hari Kedua, perjalanan di mulakan seawal 6.50am. baser lah janji 6.30am, tp kompem ade sedikit kelewatan disebabkan macam-macam perkara...almaklomlah pagi bebenor lg hehehe..even baru 6.50am tp kat sane dah cerah.kalo kat semenanjung, tarik selimut lagi lah jawabnye. Lagi best kan?

Oklah, seperti yg dirancangkan. utk hari kedua, kami akan ke Kundasang & Ranau utk ronda2 di sekitar kawasan tersebut.

semasa dlm perjalanan, area kota belud & tuaran, ade byk kedai sayur2an di tepi jln. ala2 pasar tani gitew.
kami singgah sbb teruja tgk Jagung Bakarnye. Dan kami membeli 10biji jagung dengan harga RM10 sebab sebijik Rm1.huhuhu
jagung dia sangat manis yea kengkawan...mmg sedap rasenye...hehehe tgk tu gamba kat atas ni..muka orang2 yg melayan jagung manis tersebut.ahaks.

setelah menempuh perjalanan sejauh 3jam, melalui kota belud & tuaran. akhirnya kami sampai di Kinabalu park & ke situ utk bergambar lah kan.
tapi sedih sbb, awan plak menutupi puncak kinabalu. kesian mereka2 yg nk melihat...hehehehe aku ngan mira jek relax..sbb kitaorg dah sampai kat puncak kinabalu tu kan.
dah name pon geng sengal...mmg semua aksi2 sengal jek lah yg ade kan...keh keh keh
Entrance Fee utk Kinabalu Park ni hanya RM3. Sila sediakan duit ye...mmg masok ke mana2 kene bayar..hahahaa toilet pon kene bayar kan.
tgk porter ni ha...mak eihh..perempuan ok, siap bawak telor berapa papan tah....kalo aku...baru beberapa langkah aku dah campak masok gaung agaknye..hehehehe
Chow jek dr Kinabalu Park, kami carik tempat utk Lunch. Kami makan di sini. Ade lah sayap-sayap yg diidamkan tetapi rasenye xsesedap sayap2 di tanjung Aru.

Setelah selesai makan, perjalanan diteruskan ke Poring Hot Spring. bukannye utk mandi di kolam air panas..tetapi kami hendak mendaki sedikit utk berjalan di atas pokok...hehehehe tipooo jek...jalan di jambatan gantung yg digantung atas pokok...kalo xsilap aku..ni yg tertinggi di Asia Tenggara. Kalo yg terpanjang tu leh jek pg kat FRIM, Kepong.
Sila Ikot Signboard ok! kat sini pon ade air terjun. tapi xsempat lah nk pg kan...owh...nak naik canopy Walkway ni kene bayar RM3, & kalo nk bawak camera & nk amik gamba..kene bayar RM5 utk sebijik camera.
kan aku kate kene mendaki sket..tp melelahkan jugak lah trek dia tu..aiyooo...dah lah cun-cun..sekali kene mengeluarkan peluh...pdhal dah tau kan..sbb taun 2007 dulu dah penah sampai sini kan...
muka org buat2 ceria..pdhal cuak semua ni...
kali ni, xdpt nk bermalam kat poring sbb harga hostel dia dah naik...
bergambar aje lah puas2 b4 kami bergerak pulang....
pulang ke mana? owh pulang ke tpt penginapan kami utk malam tu lah kan

Nota kaki: Bahagian 2 kene tgu lagi lah kan..sbb siaran tergendala..hehehe

2 comments:

Mira Suhani said...

rasa cam nk amik cuti lagi dan ke KK lagi...wah sy rindu kedamaian di sana..grrr..sila plan destinasi seterusnye ke mana..hehe

saifurudin said...

aku marah btol ngan org korea ke ntah jepun ke ntah .. nak jalan laju2 .. die ingat tu tempat perlumbaan sape sampai dulu pe ke
haish .... org nak menikmati pemandangan pun susah .. haish ;

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...