Monday, June 21, 2010

Selamat Tinggal

Lumrah kehidupan manusia, perkara yang paling susah nak dilafazkan adalah "Selamat Tinggal". Setelah 3.21 tahun bersama company skrg ni, aku dipaksa & dengan rela mengucapkan Selamat Tinggal kepada company tersebut utk ke company lain yg sanggup menerima aku..hehhee asalnya, aku target nk lepak kat company tu paling lame pon 5taun....& paling cepat pon 4taun..tp awal2 lg dah kene halau..wakakakaa padan muka aku kn.

ok, beberapa bulan kebelakangan ni..since awal tahun sebenarnya, aku adalah sedikit serabut dengan isu 'Outsourcing'. Department aku bakal di tutup & segala kerja IT akan di outsource ke satu comp lain yg dah dikenal pasti mampu utk melaksanakannya. setelah menimbang tara baik buruk & lebih pada career enhancement aku pd masa mendatang...aku memilih utk say Bye bye pd comp ni & melompat masuk ke comp yg baru....tapi xkemana nnt, masih menguruskan kerja2 yg sama mungkin cuma bertukar ibubapa aje..hehehe

dah setelah sebulan lebih kami ditinggalkan di CP Tower setelah department lain berpindah ke Bangunan baru di tempat yg lebih Hot......akhirnya, kami turut serta mereka utk memenuhi ruang2 kosong di bangunan baru utk beberapa hari sementara menanti waktu kami diceraikan dr company skrg & memulakan kehidupan baru di tempat baru nnt.

semoga kawan2 dpt mendoakan pilihan aku ni yang terbaek & semoga kalian tidak akan sekali2 mengalami situasi seperti aku ini..rase seperti terbuang ok! hehehehe & keadaan ni berjaya menghuru-hara kan perasaan aku selama beberapa bulan..mmg xterurus lah aku ketika nk buat keputusan ni...sangat payah..serius mmg payah....mmg ade offer dr department lain....tapi tu lah..byk perkara perlu ditimbang tara kn....& rasanya ini lah yg terbaik.

CP tower dlm kenangan

Situasi hari terkahir.........
yang kelihatan di sana sini hanyalah kotak....
kan dah kate..kotak aje...hehehehe
& PC aku selamat dibungkus dalam kotak ni.....
Bila PC dah kene bungkus...aku pon meboloskan diri ke Cinema dengan Murni...kalo dok kat opis pon bkn buat ape kn.....maka jumaat lepas kami melayan..A-team...serius best cerita ni....

& bermula hari ni sampai lah rabu minggu hadapan, aku akan berada di bangunan ni............pagi2 kene exercise tawaf KLCC utk sampai ke bangunan ni.
Welcome to Wisma HLA
letey ok!.......

Nota kaki: hidup ini mmg ibarat roda kan?
**pd kawan2 yg prihatin..aku Ok jek...thanx alot ngan korang yg nk tolong aku mintak keje segala...really appreciate it! tapi aku ke company ni dulu lah b4 aku restructure balik idop aku..hehehehe

4 comments:

cyanamoose said...

all the best babe. InshaAllah ko dah buat keputusan terbaek. rezeki ada dimana2. akhirnya terpisah jua kita..sob sob. tp ko jgn lupa aku plak. aku tk bls email tu sbb bz siot..dok admin tk macam dok kt IT. waaaa...

Yun said...

thanx

2la rezeki ada di mana2

yg penting...Usaha, tawakkal & redha..hehehe

semut-terbersin said...

wah lagik senang nak naik pub transport..tayah tunggu bas lagik dah..
all the best in ur future undertakings!

amoi said...

A-Team mmg terbaik!!!haha..tiba2 tade kena mengena ngan entry :P

experience is the best lesson.all the best!!!

Good Bye 2018

**pic from google