Monday, June 21, 2010

Kucing

Aku bukan lah peminat kucing & tidak lah tergolong dalam yg membenci makhluk tuhan ni. Kebetulan, kat umah aku skrg, ayah aku ade lah bela beberapa ekor kucing gara-gara kucing tu beranak kat tempat kasut rumah aku..hehehe

sebenarnye ni bukan lah kali per-1 kejadian ni berlaku. Tym aku sekolah mmg selalu jek..tp kasut aku jarang jadik mangsa kerana aku kan sekolah asrama..hehehee

kembali pd penceritaan asal, ni adalah kucing acik aku..yg rumah dia selang beberapa umah dari aku jek. maybe dia dah xnak kucing ni kot..maybe penah buat hal TERberak dalam rumah..makanya, kucing ni tak dipedulikan..makanya, kucing ni [si IBU] yg ketika itu tengah mengandung selalu lah lepak depan umah aku & kebetulan ayah aku takde keje skrg..maka dia layan kan aje kucing tu..sampai lah kucing beranak kan 4 ekor anak yg comei2..hehehe

& bila dah bela tu sayang lah plak kan......
makanya, ade seekor ibu yg penyayang [serius terharu tgk binatang sayang anak dia kn] & 4 ekor anak dia...dan di tambah lagi seekor anak kucing sesat yg tersesat kat umah aku..tapi si sesat tu sangat pemalu..payah ok nk bawak dia keluar dr sarang mereka.
ni aku snap, bila ayah aku bawak keluar & biarkan depa main dekat tempat lepak kitaorg sekeluarga. tp yg sekor ni je lah yg sgt suka camera ok.
si ibu kucing ni tak kan makan kalo anak dia tengah makan....ni aku test jek tgk kucing ni makan ke tak ikan bilis [mmg mak aku bising lah..sbb aku cilok ikan bilis dia..wakakakaa] tapi aku tgk layan jek kucing ni makan ikan bilis tu..hehehehe
si ibu yg macho...tapi kerek giller & kadang2 aku geram jugak sbb suka bebenor meleseh..aku dah lah elergy org meleseh2 [silap plak..dia binatang kn].
ok sebelom tidor kene minum susu ye anak2.....makanya, ni lah aktiviti baru aku kalo balik kampung skrg ni..huahuahua....

Nota kaki: Tak pasti lah berapa lame ayah aku nk membela kucing2 ni...

No comments:

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...