Sunday, August 29, 2010

Beriani Kambeng

Lupa nak citer kisah terharu harini....harini tugas aku hanya masak ketam sweet sour jek..yg lain2 mak aku yang uruskan..almaklumlah..aku masih dalam mood letey [giller punye letey membanting padi kot] kekkeke ni letey kerana meneman mak aku carik kasut raya dia...serius lah lenguh ok...ke mydin MITC..giller sesak..ayah aku xnak masuk..biasa lah mood ayah aku kan..kang dia panas dlm shopping complex tu lg parah plak...patah balik g parkson kat melaka mall..non-ado parking..ayah aku malas nk carik dah...kami dia jek..ikut jek lah...last2 dia patah balik ke Aeon sebelah tesco..layan jek....ni xdek parking mmg sah-sah lah kronik...seb baek dpt....masuk jusco kuar jusco..masuk balik..singgah butik sane sini..last2 dia nak yang kat BATA jugak...apo2 jolah mak..den dah lenguh bebenau dah ni..huhuhu..dpt lah mak aku sepasang kasut baru....

owh hujan lobat plak kat luar nu.....apsal lah mata ni xmau katup ek?


ok lah...dah terbabas tah ke mana-mana tah..ke laut jek lebih ha...aku nak cakap aku terharu sebab aku teringin sangat nak makan beriani kambing..tapi ayah aku wat donno jek.....dia suh aku drive sendiri pi carik..sob sob..sedih tau..i ni dah lah mengidam ngalahkan orang mengandung...huhuhu tapi ni kena salah kan ayah aku jugak lah sebab dia yang sebut dalam kereta masa balik dr jusco..kan aku dah teringin....xpe lah..aku niat esok je lah aku carik kan..tapi....


kol 6pm ayah kuar ronda2 bazaar macam biasa..dia balik jek..bawak balik beriani kambing sebungkus..sebungkus jek tau..jgn jeles..orang lain sila pandang...uhuhuhu......terus xheran pada ketam..pdhal aku yang beria pi carik ketam tu.....sbb teringin..aiyooooo..balik kampung selera xhengat kan..tu yang aku malas nk balik kampung berbuka puasa....lebih baik dok bertapa kat kerinchi yg tiada makanan enak2....

Nota kaki: esok aku nak request benda lain plak..huhuhu upah penat pasang langsir malam ni...

No comments:

Good Bye 2018

**pic from google