Skip to main content

Selamat Sampai ke Pangkuan bantal busuk

Alhamdulillah, perjalanan kali ini berjalan lancar. Even ada berita yang kurang enak pada mulanya berkenaan cuaca di sana. dan alhamdulillah ramalan cuaca kali ini benar belaka. selama 4 hari 3 malam di sana [1-4 April 2011], memang cuaca elok sahaja. walaupon selatan thailand masih di landa banjir. dari atas flight memang nampaklah keadaan banjir di sana.

Seperti biasa, aku di temani oleh Deuter 32L aku. erm tanpa sedar dah tujuh tahun usianya,. srrylah tuan kamu ni terlupa nk daftarkan sekolah kamu awal tahun haritu.ahaks. kepada Mem Besar [dipersetujui oleh suaminya], walaupon barang lama, tak pelru ditukar ganti sekiranya masih elok.
yeah, percutian ini memang di rancang since July 2010. lama kan beli tiket tu.hahahaha beli tiket 6org tapi yg terbang pada hari kejadia cuma 4org. makayah aku dah di ingatkan berkali2 tapi asik lupa jek nama lokasi. maybe makayah aku tak tahu nama tempat ni. hehehee tapi seperti biasa tiada bantahan dari mereka. pergilah ke mana pon, janji pandai jaga diri. thanks to them yg sgt paham & supportive. eleh cube aku asik mintak duit..kompem dia tak kan benarkan kan kan kan kan.
Me-Joe-Nik-Pop

berempat dan thanks to Poprina sebab byk membantu dlm masalah komunikasi. owh..Poprina ni boleh bertutur bahasa siam. makanya, senang lah kan bab urusan di sana. kurang lah ayam & itik bercakap..ahahahahahaa

Oklah percutian dah tamat, entry penuh kena simpan dalam Buku 555 dulu lah yek.

Apa yang aku boleh katakan. aku suka sangat Phi Phi Island. rasanya, sepatutnya bercuti ke sana jek.

dan esok kena masuk opis, kol 8.15pm tadi dah dpt SMS mengatakan esok ada consultant baru nk jumpa..muahahahaha BORING kan. SMS jek lah esok pagi kan.

Comments

cyanamoose said…
beb... bley la ko pergi phi phi lagi... bersama abe pop! auuwww!
Yun said…
well, dr aku pg ngan pop or orang2 lain baik aku pergi sndr sorang2
yam said…
tggu je la kawin...g berbulan madu di sana...
yam said…
tggu je la kawin...g berbulan madu di sana...
Yun said…
yam: oppsssss insyallah...muahaha

Popular posts from this blog

Vietnam (KUL-Hanoi-Danang- Hoi An - Mui Ne - HCMC - KUL)

Travel ke Vietnam ni dah nak setahun baru terhegeh-hegeh nak update kan. well, macam biasa, gambar dalam phone je uols, tu yang lambat nak proses. lepas tu aku memang malas super malas nak mengarang ayat.

percutian ke Vietnam ni takdelah rancang apa-apa, bila stress kerja mulalah tangan tu gatal kan. dan tanpa plan apa2, aku ajak DD beli tiket flight ke Hanoi and balik dr HCMC. ko mampu...gamble beli lepas tu baru lah nak plan. beli bulan dec kot travel on april/.kah kah..dan tak terpikir pon nak ke mana..yang aku tau misi utara ke selatan..itu sahaja. masa tu tic flight dalam RM500 utk returns.

dah masuk bulan 3 baru terhegeh2 nak plan..makanya, tak ckup hari plak, so, dari hanoi nak ke danang naik flight. sebab beli lambat dalam rm300 jugak lah kena... naik Vietnam airlines. layankan je.
tips utk penukaran duit:
- utk ke Hanoi, bawak USD je pon ok. semua tempat accept USD. sebab kalau kira, guna DONG boleh jadi rugi sket.
- Utk area tengah macam Danang, Mui Ne, dan lain2. better se…

No plat kereta di curi

aku penah cerita kisah ini yang jadi kat kawan aku masa 2010. tapi kalini, jadi pada aku pula. kejadian di parking rumah aku, motif tak dapat diketahui, tak fasal-fasal aku terpaksa ambil cuti, mujur cuti ganti ada lagi..sayanglah kan kalau EL ni.

Kejadian isnin pagi masa awal ogos yang lepas. dan masa yang tepat kehilangan tak perasan sebab dari sabtu tengahari aku tak keluar rumah sehingga isnin pagi nak pergi kerja. baru perasan dekat opis...hehehe dah lambat mana sempat nak telek kereta, tiba2 opismate aku tegur mana no plat...aduhai...satu kerja kan..tak memasal kena patah balik cari balai polis... dan buat report..

alhamdulillah lom ada apa2 lagi..entah apalah motif orang yang ambil no plat tu..tak memasal terbang rm60 utk both set.

dan diingatkan jangan lupa report kalau kejadian ni terjadi..atleast beringat perkara2 yang tak diingini berlaku.

Salam Ramadhan Kawan-kawan sekalian

Syukur alhamdulillah masih berkesempatan kita bertemu dengan ramadhan kali ini.

Payah jugak nak carik gambar yang gugurl alone..huhuhu semua nak gambar sekeluarga, sungguh tidak melambangkan ahkak yang single ni. Ok, thanks to mr.google dan thanks kepada pembuat gambar di atas.

Dikesempatan ini, saya dengan rendah diri memohon maaf di atas segala jenis keterlanjuran yang mengguris hati secara sengaja atau tidak. Semoga ibadah kita diberkati dan sentiasa dipertingkatkan.

Blog ini yang seakan terabai dek kesibukan tuan rumah yang tidak terkata. Semoga kesibukan ini ada terselit saham akhirat hendaknya.

Dan syukur sekali lagi kerana kerja migration data utk 139 cawangan semalaysia dari 139 db access kepada db centralize dengan 139 ragam. syabas kepada ahkaklorat ni. Semoga fasiliti baru ini memberi keselesaan serba banyak kepada pengguna.

Dan kepada rakan-rakan yang terasa diabaikan oleh ahkaklorat, sorry lah ye, sekarang ni masa yang ada memang akan dirujuk kepada katil di rumah sahaja…