Thursday, May 5, 2011

Rezeki Anak

terbace nota ringkas kat belog kereta mayat, terus meresap dalam Jiwa. bila direnung-renungkan & dipikir-pikirkan, memang begitulah kan. dan terus terlintas satu ayat "Kita tidak akan di uji sekiranya kita tak mampu". dan ayat mudah paham, kita di uji kerana Tuhan tu adil & maha mengetahui. dia tahu kita mampu. mampu dari segi mental, fizikal & kewangan.



Tapi apa kena-mengena tajuk ngan cerita...hahaaha belasah ajelah...

Di sebabkan itu, aku ni jenis/bangsa yang tak suka bertanya akan hal bersifat peribadi lagi membabitkan emosi. contohnya :- Kau planning ke untuk dapatkan anak? bila kau nak kahwin ni? takkan ko nak berumahtangga dengan kerjaya kau kot? dan lain2. sebab setau aku memang 2 benda yang amat terkesan kat jiwa & mental manusia iaitu, jodoh & anak. serius lah.





tapi, takdelah aku xamik tau langsung hal kawan2.cuma aku bukan jenis membangkitkan isu, cuma kalau terbaca sesuatu fakta yg boleh diguna pakai aku akan share.tak lebih dari itu. dan aku ni pon jenis tak suka bertanya sebab aku menggunakan pendekatan, kalau orang tu rasa selesa nak share, dia akan share tak perlukan paksaan dengan soalan2 sakarstik tu kan. dan lagi satu, aku bukan jenis bercerita pasal hal aku, kalau benda alah tu tak pasti lagi. korang cungkil lah macam mana pon, jangan harap lah dapatkan. sebab aku memang tak suka pada benda yang tak pasti. if dah pasti, toksah korang tanya, aku dengan rela hati akan berkongsikan.





Itu dia, arini aku paham akan konsep rezeki yang diberi adalah untuk diguna pakai ke arah ikhtiar & usaha untuk sesuatu yang lain. renung-renungkan...dan sharing is caring

No comments:

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...