Friday, September 19, 2008

Kekasih Lama Aku

Riwayat dia masih ade..kire masih bernyawa & khidmatnya masih diguna pakai ketika ini..cuma bertukar pemilik jek..sbb aku dah pass kekasih lame aku ni pada adik-adik2 aku..sape nk pakai..gunelah..hehehe bkn aku lupe pd kekasih lame aku ni..tetapi aku dah ade baby baru kn..so, kasik lah peluang adik2 aku gune dia plak...walaupon depa xyah keluarkan modal [mmg xpenah pon..asik aku jek yg kene pikir macam mane nk kumpul duit sbb nk beli gadget baru..depa tau pakai jek..xpon pinjam aku punye]...2la untung nya jadik adik..apsal lah aku dilahirkan as yg sulung..hehehe [mcm xbersyukur jek bunyiknyer..but aku mmg bersyukur sgt sbb aku xpenah gune barang terpakai dr org laen mcm kakak or abg aku..sbb mmg aku xde..hehee 2la cume aku kene ikhtiar cari modal sndr mcm mane nk dptkn jek..semua nye ade hikmah sendirik kn] hehehhee

Aku beli Canon Powershoot A400 ni mase Jan 2005, gune duit elaun PLKN aku..terbang lah RM860 aku tym 2...menggigil lah tangan aku mase nk bayor kn..almaklumlah tym 2 kan student lagi..tp xlarat nk gune Canon lame aku 2 yg pakai Film kn..sbb nk maintain Film a.k.a analognyer style 2 kn mahei..kalo gune digital ni xyah lah nk print bagai tok tgk hasil dia..hehehe 2la aku nekad jugak nk beli..tp tym 2 digital camera mmg mahal banget lagis...almaklumlah..baru2 nk glamer kat malaysia ni kn..hehehe

Mase tu A400 ni pon dah dikira canggih lah dikalangan membe2 aku kn..hehehe almaklumlah masih student lagik kan...pas2 ngan 3.2MP [kalo skrg xde org heran dahh sbb yg 8.0MP pon dah ala2 leh jual kat pasor mlm..hahhaaa] pas2 rege A400 ni pon ala2 RM200 jek pon leh dpt dah..hahahahaa 2la technology...growing very fast..xterkejor lah kalo nk jadik seorg yg up-to-date ngan trend kn..hahhaaa so, pakai ikut kemampuan ajolah...walaupon setelah hampir 4tahun berkhidmat, A400 ni maseh kekal ngan prestasi cemerlangnya..sentiasa bg hasil yg terbaek kepada tuan nya..hehehe Jasanya mmg xdapek nk dibalas lah kn...

Untungnya jadik A400 ni sebab dah mcm2 tempat dia smpai, even puncak kinabalu pon dia dah smpai..& jasanya mmg sangat lah dihargai..sebab dia lah perakam detik2 manis aku mase kat puncak 2..erm kalo korang ke fotopages aku mmg majority gamba dlm 2 yg dr 2005 - June 2008 adalah hasil dr tembakan aku menggunakan A400 ni...korang bayangkan lah jase nyer...selain itu, dia juga penenam aku ketika aku melaksanakan XPDC aku merentasi 5buah pulau di sabah timur..pergh..untung jadik seorang A400. Kalo ikut semenanjung ni..semua tpt aku dah redah bersama dia...[sbb 2 aku panggil dia kekasih aku sbb dia lah yg sentiasa temani aku suatu ketika dulu]

2la, even aku xpenah smpai Bangkok lagi..tp A400 aku ni dah pon sampai sane tok seminggu lame nya sbb menemani kawan aku ke sana di sambil tugasan A400 ketika itu adalah utk merakam kan detik2 manis+masam+pahit kawan aku ketika di sana..sungguh lah berjasa A400 ni bkn utk aku saja, malahan pd kawan2 aku...ke sekolah pon dia penah..[sbb kawan aku yg cikgu lak pinjam tok merakam detik2 bersejarah anak murid kesayangan dia] itulah walaupon dia dah calar balar badannya & dah luka sana sini..dia masih bernyawa utk meneruskan khidmatnya..sungguh lasak A400 ni...semoaga dia boleh terus berjasa sehingga ke akhir hayatnya [semoga dia dipanjangkan usianya untuk meneruskan khidmatnya sebagai pekerja cemerlang]. Sungguh lasak A400 aku ini..sebab ade antara rakan-rakan aku yg baru setaun memilik A400, tapi..A400 nye sudah rosak..bkn rezeki mereka kot...maybe yg latest batch xsegagah 1st batch...kire ikut rege jugak lah kn qualitynye..hehehee

Tapi kini, dia meneruskan jasanya pada adik-adik aku pula...walaubagaimanapon..sekali sekala..aku maseh menggunakannya..dikala aku malas tok mengangkut kekasih baru aku itu..ooo siapakah kekasih baru aku itu? hehheehe nnt kan lah yek aku ceritakan...kekasih baru aku ni agak hodoh sikit..sbb dah lah itam mcm Dayang Senandung jek rupenyer..sbb dia itam legam ok! hehehe dah 2 gemoks plaks!...kalo dah gemoks kompem lah berat nk mampos kn...lenguh jugak lah bahu aku ni nak angkat dia...

Terima kasih xterhingga pada A400!

No comments:

Start all over again

Bukan kerja baru ya.. Aku rasa aku masih SETIA... " aku masih setia,  Di sudut hatiku masih percaya....bla bla..aku masih setia..&q...